Markun kanssa kun löhtee reisuun tulee paljonn matkakuvia joilla ei oiken järkevää käyttöä löydä. Mitä nyt on todisteaineistoa siitä että ompa tuolakin tultua käytyä. .
Viime lauantaina teimme Vesilahden reissun ja kilometejä taisi saabin matkamittariin kertyä reilu 350 kilometriä. Alkumatka oli tuttua kun Kullaan läpi ajetiin.
Massey Ferguson 165 taitaa ola suomessa ensimmäisi turvahytillisiä tarktorimalleja kuusikymmentäluvulla. Malli esiteltiin Suomessa kesällä 1965 , perässä kipa kärry. KIPA on kotimainen taktorilisälaite ja peräkärry valmistaja. Omistajilla on oluu huumoria laitaa nimeksi KIPA kun Kipa on myös juutalaisten käyttämä ohut, pyöreä kalotin tapainen päähine.
Markku Kulmala Niin 700 ja 900 mallin valmeteissa hytti vakiona mutta fergussa vasta lain pakottamana vuonna -70 meidän 135 mallissa hytti lisävaruste vuonna -69
Massey Ferguson kauppias on Kulaan ja Ulvilan suunnassa ollut ahkeran, mutaman sadanmetrin päässä oli toinen masikka. On siinä mahtanut massikka diilerillä mennä jokunen konjakkipullo...
Saabi on aika janoinen auto vanhemmiten, Kiikoisissa oli tankkauksen paikka, huolestunut ilme, vaikkei tänä kesän alussa ole viel bensiinin hinta noussutkaan.
Kiikoisten abc:lä oli tankaamassa myös Tampereen rugby club naisia. Aika komea uudehko jeeppi heillä kulkuvälineenä. Tampere Rugby Club (TRC) on tamperelainen vuonna 2001 perustettu rugbyseura. Rugby (engl. rugby football) on yleisnimitys tietyntyyppisille palloilulajeille, kaikille rugbylajeille yhteiset piirteet ovat soikeanmuotoinen pallo.
Kiikoisita poistuttaessa oli pellolla Ayrshire lehmiä ruoka levolla. Aika harvoin nykyaikana lehmiä näkee vapaan a pelolla. Eiviät nämäkään vielä kauan ole tällä pellolla käyskennelleet kun eväs on noin pitkää.
Tässä olisi jo maalausaihe, vai pitäsikö lehmien seistä eikä maata röhnöttää?
Aika hienot tiet on pirkanmaan talousalueella, vasemalle kääntyessä päsisi Rautuun
Kaukaisuudessa, matkanpäässä kuvan horitosntiisa tumma sadepilvi nosti huolen pintaan, onko Vesilahdella sade sää..
Lisää lehmiä ulko laitumella
Lähtiessä Noormarkussa / porissa tuuli navakasti ja näytti se sisämaassakin aika navakaa olevan pohjoituulta olevan
Liikenne näillä pikkuteillä on melko vähäistä ja rauhallista tie 44 Punkalaitumelle
Kankaanpäästä 67 km Keikyään 10 kilometriä
Kiikan kirkko
Kiikan silta, maantie 249 vasemanpuoleinen kevyenlikenteen silta on valmistunut 2013
14.4.2013 - Sastamalassa kantatiellä 44 Kokemäenjoen ylittävä Mielaanniemen silta saatetaan joutua painorajoittamaan, kun niin sanotut jättirekat tulevat ...
Pinta aitaa kiikan keskustan jälkeen
Aika iso vene pihamaalla, kokemäenjoki virtaa kyllä vieressä, en vaan ole koskaan tullut käsitykseen siitä että siäpitkin noinkin isolla veneellä olisi kuljettu. Taitaa olla kirkkovene...
Markun navigaattori on paperinen karttaversio
Vähän erillainen traktori
JCB 3185 Fastrac kapeilla renkailla ja tuholaisentorjunta ruiskutusvarustus. http://www.konedata.net/Traktorit/jcb3155.htm
Kankaanpäästä 67 kilometriä, Kiikasta 2 kilometriä Raumalle 85 kilometriä Turkuun 107 kilometriä Tampereelle 60 kilometriä ja Sastamalaan 8 kilometriä, sinne menään.
Lisää massikoita tien vieressä. tämä taisi olla lähinnä puutarha koriste
Juhannusruusu ikkuna
Lunta odotellessa ei kannata ketjuja riisua Keltainen valmetti
Meno suunnassa sataa vettä
Sammaljoki
Pahalta näyttää, sade vaan jatkuu..
Sammaljoen kirkko
Sammaljoki on kylä Sastamalan kaupungin eteläosassa Lounais-Pirkanmaalla, ei kovin mittava taajama
Määränpäätä lähestyttäessä näytäisi aika pysähtyneen jonnekin sitsämänkymenluvulle.
Tietkin kapenee
Perillä Vesilahdessa oli paljon pikkulintuja pesimistouhuissa...
Markku kuvai maiseman taulua varten ja sitten taas jatkoimme matkaa
Poistuimme riehuntietä Urjalan ja Punkalitumen suuntaan. Peuroista meitä varoteltiin ja olihan siellä ainakin yksi valkohäntä peura
Tilanteesta kumpikin osapuoli selvisi säikähdyksellä
Urjala
Urjalassa lehmät olivat pihatossa
Urjalankylän kotiseutumuseo
Urjalankylän taajamaportti
Urjalan kappeli, täältä löytyy paljon vuosisataista historiaa
26.1.2008 - Tämä Urjalankylän entisen puukirkon sakasti on nähnyt myös ..... Kun Kappeli sitten 1589 itsenäistyi kirkkoherrakunnaksi, tulivat siihen ...
Kiimankulama johon sopivasti sopii painosorvaamo
Nuutajärven lasitehtaan maisemiin olisi ollut 14 kilometriä
Me jatkoimme tietä 230 Punkalaitumelle
Muualla suomessa laitetaan peltoja paketiin, Punkalaitumella on raivattu lisää
Koskioinen Punkalaidun
Punkalaitumellakin tuntuu aika pysähtyneen, Ara 131 kaivinkone 1970 luvulta
Paja Rambler American 1960 luku
Pukalaitumen vaha tuulimylly jolla on jauhettu viljaa jauhoksi
Aika hulpeat katuvalot Punkalaitumella.
Punkalaitumen keskustassa on melkein yhtä vilasta kuin Noormarkussa. Johtunee jäätelökioskista jollaista ei Noormarkun keskusta löydy.
Punkalaitumen jäätelökioskilla kauppa käy..
Punkalaitumen kirkko on mäen päällä
Punkalaitumelta poistuttaessa alkaa sem otasakeen Taikayöntie
Taikayöntietä pääsee Huittisiin ja takaisin Satakuntaan.
Koleega makrovalokuvaamassa Taikayöntien varessa
Herrasmies sauvakävelijä
Taikayön tie on agraarikultuuri maisemaa mutta ei siltä nyt näin päiväsaikaan oikein mitää erityistä kuvakerrontaa saa kun ei mitään levähdyspaikaa eväitten nauttimseksi ja maiseman ihailua vareten ei ole taikayötien varteen tehty.
Huittisten läpi ajetiin vauhdilla mutta ehdin Huittisten doriksen valokuvamaan Toteutus Heli Ryhänen
Huittisten lehmät laitumella
Huittisita matkatiin poriin helsingin tietä ja se oli onneksi niin tylsä etten sieltä valokuvia ottanut. Taitaa olla paras etten enää auton lasien läpi näitä matkakertomus kuvia ota. On raskas työ niitä tänne blogiin laittaa ja ja varmaan lukijan vielä raskaampi niitä katsella. Pitäisi joskus johonkin matkanvarella pysähtyä muualekin eikä vain sinne missä varsinainen kohde on. Vanhat äijät autoilee kuin kiimassa koteeseean A ja äkkiä takaisin kotiin oman vaimon kainaloon .
Samaan aikaan poikani Max-Aaron oli VPK viikonloppuleirillä Nakkilassa Maxilla punainen paita ja lippis
Alueleiriltä tuli minilentopallosta kultaa!! Kuvassa voittoisa joukkue.
Alueleirillä minimalja -kilpailu. Noormarkku sijoittui neljänneksi. Hienoa Eero, Max ja Ville!!
Viime lauantaina teimme Vesilahden reissun ja kilometejä taisi saabin matkamittariin kertyä reilu 350 kilometriä. Alkumatka oli tuttua kun Kullaan läpi ajetiin.
Massey Ferguson 165 taitaa ola suomessa ensimmäisi turvahytillisiä tarktorimalleja kuusikymmentäluvulla. Malli esiteltiin Suomessa kesällä 1965 , perässä kipa kärry. KIPA on kotimainen taktorilisälaite ja peräkärry valmistaja. Omistajilla on oluu huumoria laitaa nimeksi KIPA kun Kipa on myös juutalaisten käyttämä ohut, pyöreä kalotin tapainen päähine.
Markku Kulmala Niin 700 ja 900 mallin valmeteissa hytti vakiona mutta fergussa vasta lain pakottamana vuonna -70 meidän 135 mallissa hytti lisävaruste vuonna -69
Massey Ferguson kauppias on Kulaan ja Ulvilan suunnassa ollut ahkeran, mutaman sadanmetrin päässä oli toinen masikka. On siinä mahtanut massikka diilerillä mennä jokunen konjakkipullo...
Saabi on aika janoinen auto vanhemmiten, Kiikoisissa oli tankkauksen paikka, huolestunut ilme, vaikkei tänä kesän alussa ole viel bensiinin hinta noussutkaan.
Kiikoisten abc:lä oli tankaamassa myös Tampereen rugby club naisia. Aika komea uudehko jeeppi heillä kulkuvälineenä. Tampere Rugby Club (TRC) on tamperelainen vuonna 2001 perustettu rugbyseura. Rugby (engl. rugby football) on yleisnimitys tietyntyyppisille palloilulajeille, kaikille rugbylajeille yhteiset piirteet ovat soikeanmuotoinen pallo.
Kiikoisita poistuttaessa oli pellolla Ayrshire lehmiä ruoka levolla. Aika harvoin nykyaikana lehmiä näkee vapaan a pelolla. Eiviät nämäkään vielä kauan ole tällä pellolla käyskennelleet kun eväs on noin pitkää.
Tässä olisi jo maalausaihe, vai pitäsikö lehmien seistä eikä maata röhnöttää?
Aika hienot tiet on pirkanmaan talousalueella, vasemalle kääntyessä päsisi Rautuun
Kaukaisuudessa, matkanpäässä kuvan horitosntiisa tumma sadepilvi nosti huolen pintaan, onko Vesilahdella sade sää..
Lisää lehmiä ulko laitumella
Lähtiessä Noormarkussa / porissa tuuli navakasti ja näytti se sisämaassakin aika navakaa olevan pohjoituulta olevan
Liikenne näillä pikkuteillä on melko vähäistä ja rauhallista tie 44 Punkalaitumelle
Kankaanpäästä 67 km Keikyään 10 kilometriä
Kiikan kirkko
Kiikan silta, maantie 249 vasemanpuoleinen kevyenlikenteen silta on valmistunut 2013
Jättirekat liian raskaita Kiikan rautasillalle - Alueviesti
alueviesti.fi/2013/04/14/jattirekat-liian-raskaita-kiikan-rautasillalle/
Pinta aitaa kiikan keskustan jälkeen
Aika iso vene pihamaalla, kokemäenjoki virtaa kyllä vieressä, en vaan ole koskaan tullut käsitykseen siitä että siäpitkin noinkin isolla veneellä olisi kuljettu. Taitaa olla kirkkovene...
Markun navigaattori on paperinen karttaversio
Vähän erillainen traktori
JCB 3185 Fastrac kapeilla renkailla ja tuholaisentorjunta ruiskutusvarustus. http://www.konedata.net/Traktorit/jcb3155.htm
Kankaanpäästä 67 kilometriä, Kiikasta 2 kilometriä Raumalle 85 kilometriä Turkuun 107 kilometriä Tampereelle 60 kilometriä ja Sastamalaan 8 kilometriä, sinne menään.
Lisää massikoita tien vieressä. tämä taisi olla lähinnä puutarha koriste
Juhannusruusu ikkuna
Lunta odotellessa ei kannata ketjuja riisua Keltainen valmetti
Meno suunnassa sataa vettä
Sammaljoki
Pahalta näyttää, sade vaan jatkuu..
Sammaljoen kirkko
Sammaljoki on kylä Sastamalan kaupungin eteläosassa Lounais-Pirkanmaalla, ei kovin mittava taajama
Määränpäätä lähestyttäessä näytäisi aika pysähtyneen jonnekin sitsämänkymenluvulle.
Tietkin kapenee
Perillä Vesilahdessa oli paljon pikkulintuja pesimistouhuissa...
Markku kuvai maiseman taulua varten ja sitten taas jatkoimme matkaa
Poistuimme riehuntietä Urjalan ja Punkalitumen suuntaan. Peuroista meitä varoteltiin ja olihan siellä ainakin yksi valkohäntä peura
Tilanteesta kumpikin osapuoli selvisi säikähdyksellä
Urjala
Urjalassa lehmät olivat pihatossa
Urjalankylän kotiseutumuseo
Urjalankylän taajamaportti
Urjalan kappeli, täältä löytyy paljon vuosisataista historiaa
Airanteen aaltoja: Kuinka Urjalankylän koski koitui vänrikki ...
airanne.blogspot.com/2008/.../kuinka-urjalankyln-koski-koitui-vnrikki.h...
Kiimankulama johon sopivasti sopii painosorvaamo
Nuutajärven lasitehtaan maisemiin olisi ollut 14 kilometriä
Me jatkoimme tietä 230 Punkalaitumelle
Muualla suomessa laitetaan peltoja paketiin, Punkalaitumella on raivattu lisää
Koskioinen Punkalaidun
Punkalaitumellakin tuntuu aika pysähtyneen, Ara 131 kaivinkone 1970 luvulta
Paja Rambler American 1960 luku
Pukalaitumen vaha tuulimylly jolla on jauhettu viljaa jauhoksi
Aika hulpeat katuvalot Punkalaitumella.
Punkalaitumen keskustassa on melkein yhtä vilasta kuin Noormarkussa. Johtunee jäätelökioskista jollaista ei Noormarkun keskusta löydy.
Punkalaitumen jäätelökioskilla kauppa käy..
Punkalaitumen kirkko on mäen päällä
Punkalaitumelta poistuttaessa alkaa sem otasakeen Taikayöntie
Taikayöntietä pääsee Huittisiin ja takaisin Satakuntaan.
Koleega makrovalokuvaamassa Taikayöntien varessa
Herrasmies sauvakävelijä
Taikayön tie on agraarikultuuri maisemaa mutta ei siltä nyt näin päiväsaikaan oikein mitää erityistä kuvakerrontaa saa kun ei mitään levähdyspaikaa eväitten nauttimseksi ja maiseman ihailua vareten ei ole taikayötien varteen tehty.
Huittisten läpi ajetiin vauhdilla mutta ehdin Huittisten doriksen valokuvamaan Toteutus Heli Ryhänen
Huittisten lehmät laitumella
Huittisita matkatiin poriin helsingin tietä ja se oli onneksi niin tylsä etten sieltä valokuvia ottanut. Taitaa olla paras etten enää auton lasien läpi näitä matkakertomus kuvia ota. On raskas työ niitä tänne blogiin laittaa ja ja varmaan lukijan vielä raskaampi niitä katsella. Pitäisi joskus johonkin matkanvarella pysähtyä muualekin eikä vain sinne missä varsinainen kohde on. Vanhat äijät autoilee kuin kiimassa koteeseean A ja äkkiä takaisin kotiin oman vaimon kainaloon .
Samaan aikaan poikani Max-Aaron oli VPK viikonloppuleirillä Nakkilassa Maxilla punainen paita ja lippis
Noormarkun VPK nuoriso-osasto
Alueleiriltä tuli minilentopallosta kultaa!! Kuvassa voittoisa joukkue.
Alueleirillä minimalja -kilpailu. Noormarkku sijoittui neljänneksi. Hienoa Eero, Max ja Ville!!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti