Nuorina miehinä Hannu Rajalan kanssa kävimme muutaman kerran katsomassa Jyväskylän suurajoja 1980 luvun vaihteessa. Silloin elettiin filmi aikaa ja sitä paloi melkoinen määrä kun hurjimpana vuonna taisimme käydä neljällä pikataipaleella saman vuorokauden aikana. Matkaa tehtiin Hannun Datsun 100A:lla, aika vikkelä peli oli sekin. Tämä kuva on vuodelta 1983 kun Super Ralli autot olivat vielä voimissaan. Tässä kuvassa Ari Vatanen kurvailee Peugeot 205 Turbo 16 autolla. Kuva on oikein päätynyt kehyksiin ja seinälle, kun onnistuin samaan siihen Ari Vatasen nimikirjoituksen . Niihin aikoihin kuljettajat olivat Rallin erikoismiehiä eikä Formula 1 kuljettajia näillä tantereilla silloin näkynyt. Ralli vaatii oman ammattitaitonsa joka tuli esille viime vuonna kun Kimi Räikkönen ei tahtonut Citroenilla pysyä tiellä. Ja varsinkin eilen kun F1 kuljettaja Robert Kubica ajoi Skodan uudella super 2000 ralliautolla hautausmaan muuriin, Ronde di Andora -rallissa Genovan lähellä Italiassa, loukkaantuen niin pahoin että formula ura on vaakalaudalla.
Kimi Räikkösen nimi on huhuissa jo nostettu esiin yhtenä mahdollisena vaihtoehtona. Se on ymmärrettävää, koska Renault ei peitellyt mielenkiintoaan Räikköstä kohtaan viime kauden loppupuolella. Mitään vakavia neuvotteluja Räikkösen siirtymisestä Renault'n rattiin ei kuitenkaan käyty.
Henri Toivosen kohtaloksi kävi Lancia Korsika rallissa vuonna 1986. Kuvan auto kesympi Suomi versio Lancia delta
Kuplawolkkareita on Suomalaiseen jokamiesluokkaan riittänyt kalustoksi näihin päiviin asti.
Skoda cupee
Skoda fabia 2000 sport jollaisella Juho Hänninen aja
Koomasta herännyt Robert Kubica huolehti ensitöikseen kartanlukijansa kohtalosta.
Puolalainen F1-tähti Robert Kubica on toipunut suhteellisen hyvin sunnuntaisesta leikkauksestaan. Kubican leikkausta johtaneen kirurgi Igor Rossellon mukaan kuski on jo pystynyt liikuttamaan leikattua kättään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti