Käytiin eilen Markun kanssa mikkolan prismassa ruoka ostokseilla, alku matka valtatie kahdeksalla meni köröttelyksi kun parhaaseen ruuhka-aikaan iso traktori veti autoletkaa Söörmarkusta kohti Poria.
Ruuhkaa hidasti sekin että länsinoston isohko nosturi auto sattui olemaan jonon ensimmäinen auto sen perässä hiace ja henkilöauto peräkärryn kanssa.
Meidän peräänkin kertyi aikamoinen jono poriin menijöitä taisi joillakin olla kiire Turun satamaankin
Monta kilometriä köröteltiin 30km/h
Raskasta rekka-auto liikenettä oli Vaasan suuntaa joten ei helposti nosturiautolle ohitustilaa löytynyt
Valtatie 8 on määritelty vuoden 1938 tienumerointijärjestelmään jonka jäkeen kasitien linjausta ei ole pahemmin muuteltu, autot vaan ovat kasvaneet. Vuonna 2002 eurooppatie E8:n reittiä jatkettiin Torniosta Turkuun, ja koko 8-tie numeroitiin tuolloin myös E8:ksi. Kasitie on merkittävä valtasuoni ranikkolla maakuntien välillä mutta päättäjien tahtotila ei ole stakunnassa riitänyt kasitien peruskorjaukseen porista eteenpäin.
Tie-8 korjaus kyllä etenee Turusta Naantaliin ,tarkemmat tiedot liikeneviraston sivulla http://www2.liikennevirasto.fi/alk/tietyot/
Kyllä traktorinkujettajakin jääräpäiseti matkaansa taittoi kun entisen länsilasin risteyksessä on levennyskohta niin olisi vähän reilummin voinut väistää pientareelle. Täsävaihessa nosturiauton kuljetajakin hermostui ja alko tyytäämään äänimerkillä
Lpulta nosturiauton kuljettajan pinna paloi, hän laittoin huomiovilkut päälle ja lähti väkisin traktoristta ohi
sen imussa muutkin hitaat ajoneuvot pääsi lopulta traktoristin ohi
tosin liikennesääntöjen rajoja hipoen
Meille kävi vähän huono tuuri kun emme pääseet samassa ryhmässä traktorin ohi kun Lyttyläntien risteysalue Hyvelässä tuli vastaan. Takana auto letka taisi ulottua söörmarkuun asti
Iso John Deere 7810 traktori autoletkaa veti, lopulta mekin siitä päästiin ohi
Tämä ei ollut ensimmäinen eikä varamaan viimeinekään kerta kun kasitiellä hermmoilaan traktorin perässä monta kilometriä. Onneksi tällä kertaa ei tainnnut kellään olla ne kuuluista viimeiset viisikilometriä. Mistä löytyy satakunnasta tai porista se tarpeeksi vaikutusvaltainen henkilö joka pystyy lobbaamaan polituikoille että on vältämätöntä talouden kilpailukyvyn kannalta peruskorjata valtatie 8 nopeampikulkuiseksi.
Kauppareissulta palatessa Hyvelässä tuli vastaan korkeakuljetus joka kuljetti wärtsilän moottoreita Vaasasta
Pienestä oli kiinni eteivät nämäkään olisi joutuneet traktorin takana jonottamaan perillepääsyä
Markku Kulmala Ajattele miten paljon taiteilija säästi polttoainetta kun ilman vastus oli pieni
Teuvo Vehkalahti Taisi ilmanvastuksen säästö mennä matka-ajan pidennykseen. Ei tämä teraktori kuskin syy ole niinkuin blokissa kirjoitin vaan porilaisten politikoiden kun eivät pysty lobaamaan ja tuomaan esiin sitä millainen valtasuoni E 24 on maakuntien välillä. Tässä kunnossa ei 8 tie mitenkään edistä kilpailukykyä ja tuottavuutta.
Taas uusi ympäristörikos Kokemäenjoella Porissa.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194930949415/artikkeli/pohjoispori+sadevesiviemarista+johdettu+vuosia+oljya+ojaan+ja+sielta+kokemaenjokeen.html
Ompa hienot yö kuvat euroopasta, paljon näytää sähköä kuluvan
Nasan Suomi-satelliitti on julkaissut lokakuun alussa uuden kuvan yöllisestä Euroopasta.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288746329840.html
Lehti tilauksen vaikea peruuttaminen
Pakko oli tämä Forssellin jutu kopsata fasebukista
Ruuhkaa hidasti sekin että länsinoston isohko nosturi auto sattui olemaan jonon ensimmäinen auto sen perässä hiace ja henkilöauto peräkärryn kanssa.
Meidän peräänkin kertyi aikamoinen jono poriin menijöitä taisi joillakin olla kiire Turun satamaankin
Monta kilometriä köröteltiin 30km/h
Raskasta rekka-auto liikenettä oli Vaasan suuntaa joten ei helposti nosturiautolle ohitustilaa löytynyt
Valtatie 8 on määritelty vuoden 1938 tienumerointijärjestelmään jonka jäkeen kasitien linjausta ei ole pahemmin muuteltu, autot vaan ovat kasvaneet. Vuonna 2002 eurooppatie E8:n reittiä jatkettiin Torniosta Turkuun, ja koko 8-tie numeroitiin tuolloin myös E8:ksi. Kasitie on merkittävä valtasuoni ranikkolla maakuntien välillä mutta päättäjien tahtotila ei ole stakunnassa riitänyt kasitien peruskorjaukseen porista eteenpäin.
Tie-8 korjaus kyllä etenee Turusta Naantaliin ,tarkemmat tiedot liikeneviraston sivulla http://www2.liikennevirasto.fi/alk/tietyot/
Kyllä traktorinkujettajakin jääräpäiseti matkaansa taittoi kun entisen länsilasin risteyksessä on levennyskohta niin olisi vähän reilummin voinut väistää pientareelle. Täsävaihessa nosturiauton kuljetajakin hermostui ja alko tyytäämään äänimerkillä
Lpulta nosturiauton kuljettajan pinna paloi, hän laittoin huomiovilkut päälle ja lähti väkisin traktoristta ohi
sen imussa muutkin hitaat ajoneuvot pääsi lopulta traktoristin ohi
tosin liikennesääntöjen rajoja hipoen
Meille kävi vähän huono tuuri kun emme pääseet samassa ryhmässä traktorin ohi kun Lyttyläntien risteysalue Hyvelässä tuli vastaan. Takana auto letka taisi ulottua söörmarkuun asti
Iso John Deere 7810 traktori autoletkaa veti, lopulta mekin siitä päästiin ohi
Tämä ei ollut ensimmäinen eikä varamaan viimeinekään kerta kun kasitiellä hermmoilaan traktorin perässä monta kilometriä. Onneksi tällä kertaa ei tainnnut kellään olla ne kuuluista viimeiset viisikilometriä. Mistä löytyy satakunnasta tai porista se tarpeeksi vaikutusvaltainen henkilö joka pystyy lobbaamaan polituikoille että on vältämätöntä talouden kilpailukyvyn kannalta peruskorjata valtatie 8 nopeampikulkuiseksi.
Kauppareissulta palatessa Hyvelässä tuli vastaan korkeakuljetus joka kuljetti wärtsilän moottoreita Vaasasta
Pienestä oli kiinni eteivät nämäkään olisi joutuneet traktorin takana jonottamaan perillepääsyä
Markku Kulmala Ajattele miten paljon taiteilija säästi polttoainetta kun ilman vastus oli pieni
Teuvo Vehkalahti Taisi ilmanvastuksen säästö mennä matka-ajan pidennykseen. Ei tämä teraktori kuskin syy ole niinkuin blokissa kirjoitin vaan porilaisten politikoiden kun eivät pysty lobaamaan ja tuomaan esiin sitä millainen valtasuoni E 24 on maakuntien välillä. Tässä kunnossa ei 8 tie mitenkään edistä kilpailukykyä ja tuottavuutta.
Liikenneturva Näin
voi joskus käydä, että edestään löytää muuta liikennettä huomattavasti
hitaammin liikkuvan kulkupelin. Usein kyseessä on maataloustyökone,
mutta näinkö oikein, että tässä tapauksessa taitaa vene olla matkalla
talvilevolle. Vinkkasimme näistä hitaamman ajoneuvon ohituksista
sadonkorjuusesonkina seuraavaa: https://www.liikenneturva.fi/.../tarkkana-traktorien....
Kohtelias maataloustyökoneen kuljettaja toki ajaa aika ajoin tien
sivuun ja päästää perään kertyneen jonon turvallisesti ohitseen.
Upeasti on kuvassa muuten kokonainen ajoneuvokirjo. Vain kaksipyöräiset ja kävellen kulkevat taitavat uupua. -Minna
Upeasti on kuvassa muuten kokonainen ajoneuvokirjo. Vain kaksipyöräiset ja kävellen kulkevat taitavat uupua. -Minna
Taas uusi ympäristörikos Kokemäenjoella Porissa.
Pohjois-Pori: Sadevesiviemäristä johdettu vuosia öljyä ojaan ja sieltä Kokemäenjokeen
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194930949415/artikkeli/pohjoispori+sadevesiviemarista+johdettu+vuosia+oljya+ojaan+ja+sielta+kokemaenjokeen.html
Ompa hienot yö kuvat euroopasta, paljon näytää sähköä kuluvan
Nasan Suomi-satelliitti on julkaissut lokakuun alussa uuden kuvan yöllisestä Euroopasta.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288746329840.html
Lehti tilauksen vaikea peruuttaminen
"Roikuin
langoilla" kymmenen minuuttia, soittaakseni Sanoma Magazines
-asiakaspalveluun tietoisena siitä, että puhelu nauhoitetaan.
Kysyin ensimmäiseksi: -Miksi ihmeessä asiakaspalvelun sähköpostiosoite piilotetaan laskusta ja nettisivuilta, pakotetaan kirjautumaan sanomakauppaan ja antamaan sinne kaikki tietonsa, ennen kuin kestotilauksen voi lopettaa mahdollisimman helposti ja maksutta? Miksi pakotetaan soittamalla soittamaan asiansa ja kuuntelemaan nauhoitusta -kaikki asiakaspelvelijat ovat varattuja jne? Asiakaspalvelija ei osannut vastata.
Kysyin ensimmäiseksi: -Miksi ihmeessä asiakaspalvelun sähköpostiosoite piilotetaan laskusta ja nettisivuilta, pakotetaan kirjautumaan sanomakauppaan ja antamaan sinne kaikki tietonsa, ennen kuin kestotilauksen voi lopettaa mahdollisimman helposti ja maksutta? Miksi pakotetaan soittamalla soittamaan asiansa ja kuuntelemaan nauhoitusta -kaikki asiakaspelvelijat ovat varattuja jne? Asiakaspalvelija ei osannut vastata.
Sain peruttua Suuri Käsityö-lehden tilauksen työläästi -
asiakaspalvelija olisi halunnut puhelinnumeroni ja sähköpostiosoitteeni,
yritti tyrkyttää uutta mahtavaa joulutarjousta ja lopulta tiedusteli
lopettamisen syytä, koska hänen näyttönsä kertoi, että olen tilannut
lehteä sen syntyajoista lähtien vuosikausia.
Ja minähän kerroin, että nykyisin minulle riittää tällainen vuoden pätkä lehteä silloin tällöin pysyäkseni ajanhermolla. Ja että onhan lehti uudistunut ja hieno ulkoasultaan, mutta pursuaa näpertelyä ja tilpehööriä, mikä ei minua hirveästi kiinnosta. Kiitos ja heippa, palaan asiaan taas muutaman vuoden kuluttua!
Ja minähän kerroin, että nykyisin minulle riittää tällainen vuoden pätkä lehteä silloin tällöin pysyäkseni ajanhermolla. Ja että onhan lehti uudistunut ja hieno ulkoasultaan, mutta pursuaa näpertelyä ja tilpehööriä, mikä ei minua hirveästi kiinnosta. Kiitos ja heippa, palaan asiaan taas muutaman vuoden kuluttua!
Pakko oli tämä Forssellin jutu kopsata fasebukista
Tässä
on Simo ruumishuoneelta, hei! Nyt puolet lukijoista nauraa itsensä
sairauslomalle. Kun minusta ei kehkeytynyt ujokatseista
urheilutoimittajaa, uskoin vähemmälläkin. Muuan tuomiopäivän pasuuna
tosin huusi torin laidalla, että uskovaiset uhrataan leijonille. Hänen
kellonsa on pakko olla ollut pysähtynyt. Kansakoulussa piti mainita
läpinäkyvä esine. Sanoin reippaasti, että tikapuut! Siitähän se alkoi.
Ohdakkeinen polkuni. Sain jo pyhäkolussa ehdot ja rippikoulusta potkut, joten
ainoa pelastukseni oli äityä juomaan. Myös siksi, että veljeni peri
kultakellon, ja minä sammumattoman janon. Rautalankamusiikki pelasti
minut urheilulta. Siksi lähden koht´puoleen Yyterin kylpylään.
Rautalankamusiikki on isänmaallista. Kukaan ei väittäne vastaan. Nyt en
tosin ota, vaan ajan. Ajan hermolle. Voikaa miten voittekin. Sen verran
olen uskis, että tiedän Jumalan olevan ensimmäinen selfie -kuvan ottaja.
Ojensi kätensä. Ja kas! Loi ihmisen omaksi kuvakseen. Tilu-lilu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti