Kyllähän sen nyt kaikki tietää ettei EU:sta mitään hyvää ole seurannut mutta kun ihmisten ajankäytöönkin pitää oikein direktiivillä puuttua niin aika köyhää järjenkäyttöä euroopanunionissa on. Kertokaa nyt joku mikä viisaus tähän kaksikertaa vuodessa tapahtuvaan kellon siirtelyyn kätkeytyy? Ei tämä ainakaan kilpailukykyä edistä saatikka kansantaloutta paparanna. VR on ilmoittanut, että yhteensä kuusi junavuoroa seisahtuu tunniksi
talviajan käyttöönoton vuoksi. Molempiin suuntiin matkaavat yöjunat
seisahtuvat reiteillä Helsinki–Kolari, Helsinki–Kemijärvi ja
Helsinki–Rovaniemi.
Nyt kun on siirrytty takaisin normaaliaikaan voitaisiin tämä turha kellojen rukaaminen lopettaa tähän.
Nyt on muutenkin pimeä ajanjakso menossa, eilenkin puoleltapäivin oli Noormarkussa / porissa näin hämärää.
Tänää sunnuntaina päivä on enää vähän yli yhdeksäntuntia pitkä, 9 tuntia ja 3 miinuuttia
Markun autokuume kohdistuu nyt Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD autoon. 150 hevosvoiman diisel moottorilla maantieajossa se kulutaa vain vähän yli viisilitraa sadallakilometrillä polttoainetta.
Tämä Saab on tuotu saksasta eikä siinä ole suomen talvivarusteita. Tuli kuitenkin mitattua ja se on yhtä iso kuin Markun vanha 9000 saab. Yli kymmenentuhanen euron hinta ei 2006 maliseasta autosta oikein tuntunut kohtuuliselta.
Dodge Caliber SXT on valkoiset mittaripohjat ja siihen noustaan kun matalampaan saabiin laskeudutaan
On porissa hienojakin saabeja tankaamassa Saab 93 Cabriolet Aero
1960 puolivälin musta Ford Mustang
Aika näytää viilentääkö talviaika Markun autokumetta. Eilen kylätie oli hiljainen
Mikko Alajärvi ·
Inka Luonila Mutta kannattaako diesel enää jos tuo kilometrimäärä? En oo itse muutamaan viime vuoteen jaksanu laskea, mut varmaa aikalailla siinä kintaalla, kun dieselvero on niin kova.
Markku Mäkelä En sitä niin ajatellutkaan, vaan kaikki Saabit ovat suuri ruokasia, diesel Saabi kuitenkin vie paljon vähemmän kuin nykyinen saabini.
Inka Luonila Aaaa, aivan. Minä oon kokenu suurena yllätyksenä itselleni Toyota Avensis farkun suht pieniruokaisuuden lastattunakin, saati että se on ihan kiva ajaa. Ja kuulemma Toyotan rempatki jokseensakki kohtuullisissa hinnoissa.
Vaikka ennen "vannoin" ettei mulle koskaa tuu Toyotaa.
Markku Mäkelä Vävymies osti viime viikolla Avensiksen ja siksi tätä tiedustelua nyt teenkin , pitääkö tosiaan vaihtaa merkkiä?
Markku Kulmala Noihin vaatimuksiin sopii avensis hyvin jos enemmän turhia herkkuja haluaa ww passat mutta huollot hintavampia mielestäni markulle lyhyenä miehenä avensin hyvä ajaa
Pertti Pavela Ford Mondeo farkku vm 2004 on ollut minulla nyt kuusi vuotta. Ei ole tarvinnut remontoida lainkaan. Erittäin hyvä ajettava ja niitä saa melko edullisesti. Ainakin Avensikseen verrattuna. Tänään meni taas katsastuksesta huomautuksetta läpi.
Kari Alajärvi Minulla on tuo Audi A6, 1,9Tdi. Ajettu runsaat 500 tuhatta, toimii kuin kello. Pitkän ajan keskikulutus 5,8L/100km. Varsinaisia remontteja ei viiden ja puolen vuoden aikana ole juurikaan ollut, lähinnä jarrupalojen vaihtoa ja jakopään remontteja 100000km välein. Jokainen tietysti kehuu omaansa!!!Kyllä munkin autossani kova pyynti oli, mutta tinkasin hintaa 2000e alaspäin. 6000e auton käteisostajalla on ostajan markkinat, ehdottomasti!
Asko Alajärvi Volvo V70 eikä tartte huoltaa! Ja tilaa on, ja jos bensa ni sitähän se vie Mutta sitäkin saa asemalta lisää
Kari Alajärvi Heitit Markku kuuman perunan kehiin. Kyllä auto herättää tunteita. "Muijaa saa haukkua, mutta ei autoa".Joskus tulee tilanne, joka minulla on. Olen kokeillut monia autoja, mutta mitään olennaisesti parempaa en ole löytänyt, mikä minulla nyt on. Autoissa on vähän sama kuin ihmissuhteissa, alkuihastuksen jälkeen koittaa arki.
Jorma Lindqvist menet ja vaihdat toiseen saabiin! Mä vaihdoin keväällä saabin (-97 900 SE) vaniin. Saab oli varmaan pisimpään minulla pysunut auto. Vaihto ei harmita koska tarvitsen harrastuksiini koppitilaa ja tykkään kasin jyrinästä, mutta välillä kyllä tulee saabia ikävä. Nuo kaikenmaailman itäooppelit ja skodat saa kyllä työntää niin syvälle takapuoleen että saa suun kautta valaista polkuaan. se onkin ainoa asia, mitä jenkeistä sanotaan ja tiedetään; ne vie bensaa.
Mulla on ollut 7 jenkkiä; monacoa, caminoa, citationia, dartti ja pisteenä iin päälle -74 cadillac. Nuo bensaa ja nyt toinen vani; 6,2 litran dieselillä- ja toinen GMC-vani oli bensalla.
Tämä diiseli vie tasan 11/100 sekalaisessa. Bensasellainen vei 25, ja vääntö oli aivan olematon tähän verrattuna. Caddy ja monaco veivät molemmat alkaen 30 / 100. Mutta kulutus oli täysin toisarvoinen seikka niiden kanssa kärrätessä.
Tankkaan nyt kerran kuussa 140 litraa naftaa tankkiin... Ja hyvin piisaa.
Nyt kun on siirrytty takaisin normaaliaikaan voitaisiin tämä turha kellojen rukaaminen lopettaa tähän.
Nyt on muutenkin pimeä ajanjakso menossa, eilenkin puoleltapäivin oli Noormarkussa / porissa näin hämärää.
Tänää sunnuntaina päivä on enää vähän yli yhdeksäntuntia pitkä, 9 tuntia ja 3 miinuuttia
Miehillä autokuume iskee yleensä keväällä kun aurinko alkaa taas lämmittämään ja vanhan auton tuoksu muutuu tunkaiseksi. Taiteilija Markku Mäkelällä tämäkin vietti toimii nurinkurisesti. Perjantaina kävimme potkimassa käytetyjen autojen renkaita porin autokaupoissa.
Markun autokuume kohdistuu nyt Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD autoon. 150 hevosvoiman diisel moottorilla maantieajossa se kulutaa vain vähän yli viisilitraa sadallakilometrillä polttoainetta.
Tämä Saab on tuotu saksasta eikä siinä ole suomen talvivarusteita. Tuli kuitenkin mitattua ja se on yhtä iso kuin Markun vanha 9000 saab. Yli kymmenentuhanen euron hinta ei 2006 maliseasta autosta oikein tuntunut kohtuuliselta.
Dodge Caliber SXT on valkoiset mittaripohjat ja siihen noustaan kun matalampaan saabiin laskeudutaan
On porissa hienojakin saabeja tankaamassa Saab 93 Cabriolet Aero
Minä olin kyllä sitä mieltä että halvemmalla Markun taulut kulkisi Lada compilla
1960 puolivälin musta Ford Mustang
Aika näytää viilentääkö talviaika Markun autokumetta. Eilen kylätie oli hiljainen
Mikko Alajärvi ·
Markku on Saab mies!!!
Inka Luonila Mutta kannattaako diesel enää jos tuo kilometrimäärä? En oo itse muutamaan viime vuoteen jaksanu laskea, mut varmaa aikalailla siinä kintaalla, kun dieselvero on niin kova.
Markku Mäkelä En sitä niin ajatellutkaan, vaan kaikki Saabit ovat suuri ruokasia, diesel Saabi kuitenkin vie paljon vähemmän kuin nykyinen saabini.
Inka Luonila Aaaa, aivan. Minä oon kokenu suurena yllätyksenä itselleni Toyota Avensis farkun suht pieniruokaisuuden lastattunakin, saati että se on ihan kiva ajaa. Ja kuulemma Toyotan rempatki jokseensakki kohtuullisissa hinnoissa.
Vaikka ennen "vannoin" ettei mulle koskaa tuu Toyotaa.
Markku Mäkelä Vävymies osti viime viikolla Avensiksen ja siksi tätä tiedustelua nyt teenkin , pitääkö tosiaan vaihtaa merkkiä?
Markku Kulmala Noihin vaatimuksiin sopii avensis hyvin jos enemmän turhia herkkuja haluaa ww passat mutta huollot hintavampia mielestäni markulle lyhyenä miehenä avensin hyvä ajaa
Pertti Pavela Ford Mondeo farkku vm 2004 on ollut minulla nyt kuusi vuotta. Ei ole tarvinnut remontoida lainkaan. Erittäin hyvä ajettava ja niitä saa melko edullisesti. Ainakin Avensikseen verrattuna. Tänään meni taas katsastuksesta huomautuksetta läpi.
Kari Alajärvi Minulla on tuo Audi A6, 1,9Tdi. Ajettu runsaat 500 tuhatta, toimii kuin kello. Pitkän ajan keskikulutus 5,8L/100km. Varsinaisia remontteja ei viiden ja puolen vuoden aikana ole juurikaan ollut, lähinnä jarrupalojen vaihtoa ja jakopään remontteja 100000km välein. Jokainen tietysti kehuu omaansa!!!Kyllä munkin autossani kova pyynti oli, mutta tinkasin hintaa 2000e alaspäin. 6000e auton käteisostajalla on ostajan markkinat, ehdottomasti!
Asko Alajärvi Volvo V70 eikä tartte huoltaa! Ja tilaa on, ja jos bensa ni sitähän se vie Mutta sitäkin saa asemalta lisää
Kari Alajärvi Heitit Markku kuuman perunan kehiin. Kyllä auto herättää tunteita. "Muijaa saa haukkua, mutta ei autoa".Joskus tulee tilanne, joka minulla on. Olen kokeillut monia autoja, mutta mitään olennaisesti parempaa en ole löytänyt, mikä minulla nyt on. Autoissa on vähän sama kuin ihmissuhteissa, alkuihastuksen jälkeen koittaa arki.
Jorma Lindqvist menet ja vaihdat toiseen saabiin! Mä vaihdoin keväällä saabin (-97 900 SE) vaniin. Saab oli varmaan pisimpään minulla pysunut auto. Vaihto ei harmita koska tarvitsen harrastuksiini koppitilaa ja tykkään kasin jyrinästä, mutta välillä kyllä tulee saabia ikävä. Nuo kaikenmaailman itäooppelit ja skodat saa kyllä työntää niin syvälle takapuoleen että saa suun kautta valaista polkuaan. se onkin ainoa asia, mitä jenkeistä sanotaan ja tiedetään; ne vie bensaa.
Mulla on ollut 7 jenkkiä; monacoa, caminoa, citationia, dartti ja pisteenä iin päälle -74 cadillac. Nuo bensaa ja nyt toinen vani; 6,2 litran dieselillä- ja toinen GMC-vani oli bensalla.
Tämä diiseli vie tasan 11/100 sekalaisessa. Bensasellainen vei 25, ja vääntö oli aivan olematon tähän verrattuna. Caddy ja monaco veivät molemmat alkaen 30 / 100. Mutta kulutus oli täysin toisarvoinen seikka niiden kanssa kärrätessä.
Tankkaan nyt kerran kuussa 140 litraa naftaa tankkiin... Ja hyvin piisaa.
Kirsti Kipa Laitinen Merkistä viis, mutta ota automaattivaihteinen. Vapauttaa ajajan keskittymään kokonaan ajamiseen.
Tarja Toiviainen-Mäkelä Skoda
octavia on hyvä tai farmari saab, kyllä kaikki dieselit on hyviä,
itselläni on farmarimalli Passat käyttöautona ja pitkät ja lyhyet matkat
sillä ovat ihan parhaita. Auto on tuotu Saksasta uutena, joten en osaa
hintaa sanoa, voivat olla kalliita jollei pääse itse hakemaan. Tykkään
vaihtaa vaihteita, kerran kokeilin automaattivaihde autoa, mutta en mä
oikein oppinut. Se, kun on jo ajanut autoa kuitenkin yli 30 vuotta ihan
normaalivaihteisella, niin ei osaa vaihtaa mihinkään muuhun.lmastointi
ja penkinlämmittäjät on kuitenkin tärkeitä, sulla kun vielä selkä kipeä
välillä, mutta näissä uusimmissa nämäkin tahtoo olla vakioina
farmarimalli dieseleissä. Peukut autokaupoille, että saat hyvän yksilön
Televisoissa täönään maanataina ykkösellä kello 20.00
Hämeenlinnaan piti rakentaa Euroopan suurin autokauppa. Isoista lupauksista on toteutunut vain yksi mainostolppa. Toimittajana Tuomas Hyytinen.
http://www.telkku.com/
Suomen autokanta on ikääntynyt vuosina 2008–2013 noin kymmeneksellä. Se oli vuoden 2013 lopussa 11,3 vuotta. Autot romutetaan meillä keskimäärin vasta yli 20-vuotiaina, kun Euroopan unionin keskiarvo on 15 vuotta, Autotuojat kertoo tiedotteessaan.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/27/kun-tama-raja-ylittyy-autokanta-alkaa-nuorentua/201414884/304
Teuvo Vehkalahti 9-3 oopeli:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288335353878.html
Televisoissa täönään maanataina ykkösellä kello 20.00
Hämeenlinnaan piti rakentaa Euroopan suurin autokauppa. Isoista lupauksista on toteutunut vain yksi mainostolppa. Toimittajana Tuomas Hyytinen.
Miksi katsoa
Hämeenlinnaan piti nousta Euroopan suurin autokauppa. Työpaikkoja oli luvassa huimat 1 500 eikä siinä vielä kaikki: kaupasta tulisi matkailunähtävyys. Neljä vuotta on kulunut, eikä tonttia korista kuin yksi mainostolppa. Missä on mennyt mönkään? Sitä selvittää illan Satu suuresta autokaupasta -ohjelmassa tutkiva toimittaja Tuomas Hyytinen. Ilmi tulee ainakin yksi uskomattoman kuuloinen tarina, jonka mukaan autokaupan rahoittajaksi oli tulossa Sambian entisen presidentin leski Regina Chiluba.http://www.telkku.com/
Suomen autokanta on ikääntynyt vuosina 2008–2013 noin kymmeneksellä. Se oli vuoden 2013 lopussa 11,3 vuotta. Autot romutetaan meillä keskimäärin vasta yli 20-vuotiaina, kun Euroopan unionin keskiarvo on 15 vuotta, Autotuojat kertoo tiedotteessaan.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/27/kun-tama-raja-ylittyy-autokanta-alkaa-nuorentua/201414884/304
Yli 20-vuotiaat autot ovat turvallisuusriski. Nyt me kuollaan kaikki.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/73491-kartta-naissa-suomen-kolkissa-eniten-riskiautoja
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/73491-kartta-naissa-suomen-kolkissa-eniten-riskiautoja
Suomen
autokanta on keskimäärin selvästi vanhempaa kuin EU:ssa, kertoo
Autotuojat ry. Suomessa romutettavan auton keski-ikä on yli 20 vuotta,
kun se EU:ssa on 15. Autokannan ikäerot ovat Suomen sisällä suuria
alueellisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti