Eilen oli taas aika toimminallinen päivä. Vaimolle fyysisen aviovelvollisuus toimien jälkeen ihmetellessä minne päin sitä lähtisi päiväkävelylle hän ehdotti että käyppä kävelemässä Näsin kuntorata. Jostain syystä ei metään nyt tehnyt mili. Niimpä poikkesinkin Kannukaupugin jälkeen, Pori Parkano rautatielle saavuttuani oikealle, Noormarkun rautatieasemalle. Junaliikenne Noormarkkuun alkoi vuonna 1933, jolloin valmistui arkkitehti Thure Hellströmin
suunnittelema asemarakennus. Rautatieasemalla sijaitsi myös
postitoimisto. Kokonaisuudessaan Pori–Haapamäki-rautatie valmistui
vuonna 1938. Henkilöliikenne radalla lopetettiin vuonna 1981 ja rata poistettiin kokonaan käytöstä vuonna 1985. Noormarkun rautatieasema on nykyisin yksityisomistuksessa.
Noormarkun rautatieasema
Nyt en enää millään päässyt mielikuvitusen voimin siihen tunnelmaan mikä täällä on joskus ollut, kun Noormarkun toiminnallinen keskus on täällä ollut, kuoleelta paikalta aseman nurkat vain näytti.
Noihin pori - parkano rautatien käytöstäpoisto vuosilukuihin voitanee katsoa Porin talousalueen poliitiisen alasajon alkaneen. Rautatielikenteen loputtua porissa alkoi perinteisen savupiipputeollisuuden hiipuminen.
Nyt porissa ajetaan alas jo ns. tuottamaton työ
Tuorein porintalousalueen alas-ajo toimi on kun Virkamiesten mielettä Tampere olisi paras paikka hätäkeskukselle.
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194927707913/artikkeli/virkamiehet+tampere+paras+paikka+hatakeskuslaitokselle.html
On yllättävä kuinka nopeasti luonto valtaa omansa takaisin kun ihminen ei enää hoida sitä mielesisekseen. Aika järeää tykkipuuta Noormarkun rautatieaseman kiskojen välissä kasvaa kolmenkymmenen vuoden käyttämätömyyden jälkeen. täällä ei kiskot kolkaa enää edes pois päin.
Noormarkun rautatieasema tien suunasta kuvattuna
Noormarkun rautieaseman ympäsristössä on aikoinaan ollut 14 erillaistta rakennustta nyt niitä on enää pari jäljellä. Tässäkin talosssa on joku rautatietyöläisperhe asunut.
Rautatieläisten koti kuja ei sentään vielä ole umpeen kasvanut
Enää ei enisen arjen työn jälkiä ole näkyvissä
Ei taida näillä Noormarkun rautatieaseman oheisrakenuksilla olla enää museaalistakaan arvoa. Eilen katselin TV 1 ennen kuuden uutisia tullutta historidokumenttia jossa ranskalaiset argeologit avasivat jonkun tuhannen vuoden vanhan haudan. He löysivät haudatun ja haudassa olleita esineitä ja hevosen luurankoja. He siirsivät haudasta kaivetun ruumiin laborotorioon tutkittavaksi. Täsä kohtaa tuli mieleen etää ovatko argeolokit sen moraalisempia kuin rikoliset haudanryöstäjät lisätesään nimensä eteen tutkija? Nämä Noormarkun rautaieaseman rakennukset on jo tutkittu paikallisen nuorison voimin sen verran hyvin ettei niistä taida enää löytä mitään arvokasta tietoa entisajan rautatieläisten elämästä.
Noormarkuun on joskus kulkenut rahtia rautatietä pitkin
Komeat on kakluunit vielä pystyssä ulkorakenuksessa, olikohan tällä olut se posti
Toiletti syreenipuskassa , muuten ei Noormarkun rautatieaseman ympäristö niin kamalassa kunnossa ollut vaikkei nykyinen omistaja muuten näytä rakenuksistaan huolta pitävän
Aseman ovelle kyllä johtaa polku jota näytetään käytettävänkin joku siellä käy
Rautatieasemalta jatkoin matkaa kohti Näsin kuntoilulenkkiä
Noormakun rautatiesilta syyskuun valossa
Mutaman sadanmetrin päätää rautatiesillalta päästa alkaa näsin kuntorata
Totesin ettei minulla nyt taida mitään asiaa näsiin olla kun näytti vain miesten polkupyörä olevan polun alussa parkissa, jonkun naisen olisin kyllä mieluustti kohdannut yllättäin metsässä .
Kolilla on kaunis aaltoileva auringonkukka pelto
Pakko siinä oli otaa selfie tästä kuvasta tuli uusi profiilikuva facebookiin
Sakari Virtanen Ulkonäön perusteella titteli on "Erikoisasiantuntija".
Facebookin kansikuvakin on nyt profiilikuvan kanssa yhdenmukainen
Iltapäivällä kävin vielä Markun kanssa sienimetsällä. Markulle virteriin uusi keksintö hirvikärpäsiä vastaan Ilmastointiteippiä kiedotiin markun kaulaan, liimapuoli ulospäin samoin hatuun. Hirvikärpänen jäisi karvoitusta kohden kävellesään liimapintaan kiini. Hyvin jeesusteippi viritys toimi kun yhtään hirvikärpästä ei markkua kisannut eikä niitä liiman ollut tarttunut
Lampaankääpiä metsässä oli runsaasti. En ole koskaan lampaankääpiä maistanut mutta tänään niitä paistetaan jauhelihakastikeen kanssa maistettavaksi, saapa nähdä millainen makuelämys lampaankääväst saa
Mustia torvisieniä oli jonkin verran mutta ne olivat vähän kuivahkoja, ämpärillisen kuitenkin niitä poimin pakkaseen, voi sitten joskus talvella sienisoosin tehdä
Saapa nähdä kolkaa kiskot poispäin Noormarkulaiselta Tapio Huhtaselta kun hänet on nimetty satakunnan keskustan eduskuntavaali ehdokaaksi täältä noormarkusta
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keskustan-sipila-hallitus-huteralla-pohjalla-ennenaikaiset-vaalit-harkintaan/4335584?fb_action_ids=720718944667275&fb_action_types=og.recommends&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={%22720718944667275%22%3A954532264572542}&action_type_map={%22720718944667275%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[]
http://www.satakunnankansa.fi/Talous/1194928213144/artikkeli/elinkeinoelaman+ja+tyollisyyden+nakymat+satakunnassa+alavireiset.html
Sirpa Otava Os Havu Junaan on joskus noustu tältäkin asemalta
Markku Kulmala Paljon romurautaa maastossa
Teuvo Vehkalahti Joo, ei ole kelvannut kelleen niinkuin kupariset puhelinlangat aikoinaan..
Pitäisikö 1 typ soketitautislta / diabeetikolta evätä ajokortti, tällaisia tapakausia on liikenteessä varmaan joka päivä
Noormarkun rautatieasema
Nyt en enää millään päässyt mielikuvitusen voimin siihen tunnelmaan mikä täällä on joskus ollut, kun Noormarkun toiminnallinen keskus on täällä ollut, kuoleelta paikalta aseman nurkat vain näytti.
Noihin pori - parkano rautatien käytöstäpoisto vuosilukuihin voitanee katsoa Porin talousalueen poliitiisen alasajon alkaneen. Rautatielikenteen loputtua porissa alkoi perinteisen savupiipputeollisuuden hiipuminen.
Nyt porissa ajetaan alas jo ns. tuottamaton työ
Tuorein porintalousalueen alas-ajo toimi on kun Virkamiesten mielettä Tampere olisi paras paikka hätäkeskukselle.
Virkamiehet: Tampere paras paikka Hätäkeskuslaitokselle
Toiseksi paras sijoituspaikka olisi selvityksen mukaan Malmin poliisiaseman yhteydessä Helsingissä. Poriin Hätäkeskuslaitokselle varta vasten rakennetut tilat jätettiin vertailussa tylysti vasta kolmanneksi.http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194927707913/artikkeli/virkamiehet+tampere+paras+paikka+hatakeskuslaitokselle.html
On yllättävä kuinka nopeasti luonto valtaa omansa takaisin kun ihminen ei enää hoida sitä mielesisekseen. Aika järeää tykkipuuta Noormarkun rautatieaseman kiskojen välissä kasvaa kolmenkymmenen vuoden käyttämätömyyden jälkeen. täällä ei kiskot kolkaa enää edes pois päin.
Noormarkun rautatieasema tien suunasta kuvattuna
Noormarkun rautieaseman ympäsristössä on aikoinaan ollut 14 erillaistta rakennustta nyt niitä on enää pari jäljellä. Tässäkin talosssa on joku rautatietyöläisperhe asunut.
Rautatieläisten koti kuja ei sentään vielä ole umpeen kasvanut
Enää ei enisen arjen työn jälkiä ole näkyvissä
Ei taida näillä Noormarkun rautatieaseman oheisrakenuksilla olla enää museaalistakaan arvoa. Eilen katselin TV 1 ennen kuuden uutisia tullutta historidokumenttia jossa ranskalaiset argeologit avasivat jonkun tuhannen vuoden vanhan haudan. He löysivät haudatun ja haudassa olleita esineitä ja hevosen luurankoja. He siirsivät haudasta kaivetun ruumiin laborotorioon tutkittavaksi. Täsä kohtaa tuli mieleen etää ovatko argeolokit sen moraalisempia kuin rikoliset haudanryöstäjät lisätesään nimensä eteen tutkija? Nämä Noormarkun rautaieaseman rakennukset on jo tutkittu paikallisen nuorison voimin sen verran hyvin ettei niistä taida enää löytä mitään arvokasta tietoa entisajan rautatieläisten elämästä.
Noormarkuun on joskus kulkenut rahtia rautatietä pitkin
Komeat on kakluunit vielä pystyssä ulkorakenuksessa, olikohan tällä olut se posti
Toiletti syreenipuskassa , muuten ei Noormarkun rautatieaseman ympäristö niin kamalassa kunnossa ollut vaikkei nykyinen omistaja muuten näytä rakenuksistaan huolta pitävän
Aseman ovelle kyllä johtaa polku jota näytetään käytettävänkin joku siellä käy
Rautatieasemalta jatkoin matkaa kohti Näsin kuntoilulenkkiä
Noormakun rautatiesilta syyskuun valossa
Mutaman sadanmetrin päätää rautatiesillalta päästa alkaa näsin kuntorata
Totesin ettei minulla nyt taida mitään asiaa näsiin olla kun näytti vain miesten polkupyörä olevan polun alussa parkissa, jonkun naisen olisin kyllä mieluustti kohdannut yllättäin metsässä .
Pakko siinä oli otaa selfie tästä kuvasta tuli uusi profiilikuva facebookiin
Sakari Virtanen Ulkonäön perusteella titteli on "Erikoisasiantuntija".
Facebookin kansikuvakin on nyt profiilikuvan kanssa yhdenmukainen
Iltapäivällä kävin vielä Markun kanssa sienimetsällä. Markulle virteriin uusi keksintö hirvikärpäsiä vastaan Ilmastointiteippiä kiedotiin markun kaulaan, liimapuoli ulospäin samoin hatuun. Hirvikärpänen jäisi karvoitusta kohden kävellesään liimapintaan kiini. Hyvin jeesusteippi viritys toimi kun yhtään hirvikärpästä ei markkua kisannut eikä niitä liiman ollut tarttunut
Lampaankääpiä metsässä oli runsaasti. En ole koskaan lampaankääpiä maistanut mutta tänään niitä paistetaan jauhelihakastikeen kanssa maistettavaksi, saapa nähdä millainen makuelämys lampaankääväst saa
Mustia torvisieniä oli jonkin verran mutta ne olivat vähän kuivahkoja, ämpärillisen kuitenkin niitä poimin pakkaseen, voi sitten joskus talvella sienisoosin tehdä
Saapa nähdä kolkaa kiskot poispäin Noormarkulaiselta Tapio Huhtaselta kun hänet on nimetty satakunnan keskustan eduskuntavaali ehdokaaksi täältä noormarkusta
Tapio Huhtanen suosittelee linkkiä.
1 t ·
Kolme ja puoli vuotta Suomen kehittämsessä on hukattu. Sipilän avaus on oikea ja uudet vaalit mahdollisimman pian
Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä vaatii keskustelua siitä, pitääkö Suomessa järjestää ennenaikaiset vaalit. Vihreiden lähdön jälkeen hallitukselle jää eduskunnassa niukin mahdollinen enemmistö.
Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä vaatii keskustelua siitä, pitääkö Suomessa järjestää ennenaikaiset vaalit. Vihreiden lähdön jälkeen hallitukselle jää eduskunnassa niukin mahdollinen enemmistö.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/keskustan-sipila-hallitus-huteralla-pohjalla-ennenaikaiset-vaalit-harkintaan/4335584?fb_action_ids=720718944667275&fb_action_types=og.recommends&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={%22720718944667275%22%3A954532264572542}&action_type_map={%22720718944667275%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map=[]
Elinkeinoelämän ja työllisyyden näkymät Satakunnassa alavireiset
Kauppakamarien tekemän kyselyn mukaan elinkeinoelämän tilanne on Satakunnassa heikompi kuin vuosi sitten.http://www.satakunnankansa.fi/Talous/1194928213144/artikkeli/elinkeinoelaman+ja+tyollisyyden+nakymat+satakunnassa+alavireiset.html
Sirpa Otava Os Havu Junaan on joskus noustu tältäkin asemalta
Markku Kulmala Paljon romurautaa maastossa
Teuvo Vehkalahti Joo, ei ole kelvannut kelleen niinkuin kupariset puhelinlangat aikoinaan..
Pitäisikö 1 typ soketitautislta / diabeetikolta evätä ajokortti, tällaisia tapakausia on liikenteessä varmaan joka päivä
Marjukka Grönfors Ykköstyypin diabetes aikuiset
Tässä
teille hypotarina tältä päivältä. Mittasin vs ennen asioille lähtöä,
11,2, en tehnyt asialle mitään. Olin ruokakaupassa 5v kanssa. Ostin 4
kassillista ruokaa. Laitoin ne auton takaluukkuun ja kotiin ajaessa tuli
mieleen että jospa kävisi kierrätyskeskuksessa kääntymässä... No
tokihan sieltä löytyi vaikka mitä. Kassalla tuli hypo-oireet. No, auto
taynnä ruokaa vieressä. No ei autonavaimia missään. Olin kiertänyt koko
saamarin tavaraa tätnnä olevan hallin juuri. Siellä ei
myyty mitään syötävää eikä juotavaa. Alkoi suututtaa. Hikoilutti.
Ajattelin että tähän mä nyt lakoon eväideni viereen. Toki mulla oli
pillimehu laukussa, siellä autossa. Onneksi sain maitopurkin eteeni kun
aloin puhumaan pyörtymisestä. Lapsikin jo hätääntyi. No kun aloin
selvitä 5dl maidon jälkeen, alkoi avainten etsintä johon meni puoli
tuntia! Löytyivät yhden harmonin päältä kun hypoissani (=tajuamattani)
olin niitä siellä testaillut. Siitä sitten vaan ruoklastissa olevaan
autoon ja toista lasta hakemaan koulusta...olin jo myöhässä ja ressu
ootti mua pihalla ihmeissään. Koska puhelinkin oli ollut autossa, ei
voinut koululle ees soittaa. Olisinko ees tajunnut soittaa...
Huomenna vies kierrätyskeskukseen maitoa ja pullat. Olin meinaan aika
kiukkuinen ja sekava asiakas... Rasittaa!!!!! Mitä tästä opin? Ei
minnekään ilman käsveskaa.
Suomen Diabetesliitto ry jakoi käyttäjän Diabetes-lehti tilapäivityksen.
Tiedätkö
mikä on hukkapissa? Uudistunut blogimme on nyt Blogikirja ja
hukkapissan salaisuus paljastuu Liisan kirjoituksesta. Ella puolestaan
ihmettelee, miksi yökyöpeleitä sorsitaan.
Diabetes-lehden
toimitussihteeri pahoitti mielensä Helsingin Sanomien tutkimusuutisesta
ja kirjoitti blogin kaikille yökyöpeleille. Söisitkö mieluummin matoja
vai gurmeeillallisen?www.diabetes.fi/kohtauspaikka/blogikirja/lue_blogikirjaa/matoja_vai_gurmeeillallinen.6906.blog
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti