Johnny Liebkindin sanoin "Voiko päivä enää ihanammin alkaa" aamulla satoi vettää Noormarkun taivaalta. ihan kokemus. Lämpötila ei silti laskenut paljonkaan alle + 23 asteen.
Sopii tähän Mikko Alatalon Aurinko paistaa ja vettä sataa laulukin vaikkei juhannuksen suuntaan mennäkään. Mistähän tämäkin vesi on haitunut taivaalle ja nyt tänne Noormarkuun sataa. http://natgeo.fi/osa-jaatikoista-katoaa-kokonaan Nyt satoi vain vähän malliksi, ei saatu mitään ennätys sadetaa. Espoosta satoi 21.7.1944 198 mm vettä. /0 vuotta vanha on jo suomen sade ennätys, onko sekin tehty rikottavaksi?
Eilen ehditii piha kukat kraanavedellä kastelemaan. Kaunista on mutta vähän kirpaisee kun taloyhtiön vesilasku on 21 euroa per. henki / kk. Meilläkin menee 84 euroa kuukaudessa vesilaskuun. Ja toisaalta ei tuollainen pieni noro oikeastaan kukkia kastele.
Eilen päälystetiin vanhaa porintietä joka nykyisin tunnetaan Finpyyntienä 2555 Tämän kuvan otin aamulla kun menin verikokeelle Noormarkun lähipalvelupisteeseen. Alkujaan Eva Alhströmin sairaala on vaihatanut niin monta kertaa nimeään ettei enää tahdo pysyä peräsä
Taitaa olla tämä Finpyyntien uudelleen päälystys eri projekti kuin Porin Energian auki repimä kevyenliikenteen päälystys. Lähi päivät näyttää
Kuinkahan paljon nyt nousee ajonopeudet kun saadaan uusi ja sileä päälyste Finpyyntielle?
Max Vehkalahti sais noi pyörä tietki ny ees asfaltiks
Sauli Mansikka Luulisin että asfaltointi on keväällä routien jälkeen.
Timo Mansikka Nyt jos koskaan vois laittaa sk textaripalstall. Positiivista palautetta. Täs meen kämpä kohdalla on ollu tiä ihan syvält. Juu ja montut myös. Olen keräilly vuoden aikana erinäisiä autonosia tieltä.myös yks rekisterikilpi on löytyny.joskus noit rekkareit otettii paperil ylös, mut ny niit saa kerät tiält.
Sauli Mansikka Asiantuntijat kertovat päälystämisestä: Tie jätetään tarkoituksella sorapintaiseksi jopa vuodeksi tai pariksi. Asfaltointi kannattaa tehdä vasta sitten, kun tie on painumisensa painunut. Ainahan voi ajaa tuota toista puolta ja liukkailla keleillä tämä sorapintainen on jopa turvallisempi.
Eilen iltapäivällä pääsin käymään Markun kanssa porin isossa marketisssa. Tällä kertaa miulakin oli isoon kaupaan asiaa kun piti ostaa uusi sisärengas pojan maastopyörään. Joku oli taas kateellinen ojan uudestra pyörästä ja painan eturenkaan läpi orapihkaja-aidan piikin. Pitkänä se ehti lävistää renkaan niin monesta kohtaas ettei ollut mitään mieltä jatkaa paikkausta lopuun asti. Renkaan koko 26X190. Länsiporin prismassa oli laaja valikoima Conti TUBE MTB 26 26X1.75 sisärenkaita. Vähän on pienempi kuin mitä haettiin . Täytyy kuitenkin tänään asentaa paikalleen, kai se jotenkin päälirenkaan täytää. Seitsemän euroa tämäkin kiusanteko tuli maksamaan.
Saipa Hataanpää Oy konepaja ilamsien mainoksen samassa yhteydessä.
Vanhastta totumuksesta kuvasin keltaisen kuplavolkkarin. mutta ei sitä nyt sinne mobilistiryhmään tarvitsekaan laitaa. Tämä kupla ei ole museokatsasteeu vaan uudeleen rekisteröity EU rekisterikilvestä päätellen.
Taidetta Markku Mäkelän Ateljeessa 7-10.8.2014 Rasinojantie 9 Noormarkku Pihakirppis La-Su klo. 12-19
Noormarkussa aloitetaan Ohran puinti
Poolitikot lopettelvat kesälomiaan.
Lue lisää päivän lehdestä
Voit lukea päivän lehden verkossa. Lähetä
tekstiviesti DIGILEHTI numeroon 13524. Viestin hinta on 1,70 euroa.
Vastausviestissä saamasi salasana on voimassa 24 tuntia. Kirjaudu
salasanallasi lehteen tästä linkistä.
Porin kaupungin ympäristöjohtaja Matti Lankiniemi kertoo, että Bolidenin kuparivuodon yhteydessä Kokemäenjokeen on päässyt myös muita raskasmetalleja.
Yle Satakunnan uutinen
Aika onnettomat systeemit on myrkkytehtaila jos sadekin saa aikaan moisen tunaroinnin. Ja nämä sateet ei ole mitään verrattuna siihen mitä nähdään tulevaisuudessa.
Tarja Reitto Tuli pieni röpäys!
Jorma Lindqvist lähditkö itse mobilisti-lehti ryhmästä?
Teuvo Vehkalahti Kysessä ei ole lehti vaan Mobilisti ryhmä, laitoin tämän kuvan sinne ja ylläpitäjä totesi sen oleen sääntöjenvastainen. Tämäkin mobili on jostain 1960 luvulta...
Jorma Lindqvist tarkoitin sitä, kun niitä mobilistiryhmiä on kaksi. Toinen on nimeltään: "Mobilisti - lehti vanhojen ajoneuvojen harrastajille". Ja toinen jonka nimeä en enää pääse edes katsomaan, joku "Mobilistit" tai mobilismi. Sain siihen porttikiellon, tosin syystäkin, kun menin haukkumaan yhden jolpin kommentit vähän liiankin isoilla kirjaimilla joskus talvella.
Lopettais nyt nuokin tämän leikkis sodankäynnin. Laittaisivat vaan reilusti rautaa rajalle. Sellasenen pieni mainilan laukaus nyt olisi tarpeen. Pääsisi meidänkin lapset ruotsiin sotalapsina rasvapatojen ääreen lihoamaan ja parempaa maailmaa näkemään.
Paasikiven-Kekkosen linjalla Suomi surffaisi vakaassa taloudessa ja lähes täystyöllisyydessä. Itsenäinen pieni maa voi tehdä joustavia talousratkaisuja aina tarvittaessa. Nyt menemme kölin alta koska EU käskee!
On mahtavaa kuulua eu ytimeen! Työttömien armeija se kasvaa sekä velka. Ei tuo EU:n tavoite rauhan takeena oikin toimi vakuuttavasti. Mitä tässä siliti valittamaan, niin on toimittu kuin Suomen kansa on hallunnut, EU:hun liitytiin ja demokratia on siltä osin toiminut ja kansa sai sitä mitä halusi. Kataisen ministerikaudella Suomi velkaantui 47 miljardia! Ja sama meno vaan jatkuu ja jatkuu. Kiitos kokoomus, demarit, rkp, vihreät siis demokratian. Katainen sentään palkitiin EU:n taholta pätkäkomisaarin viralla jotta hän pääsi pakoon suomen hallitusvastuuta. Stubb saanee samansuuntaisen palkkion EU:lta. Ukrainaa ei silti pitäisi juustopaketista myydä, mutta tetääkö kukaan meistä mitä Ukrainalaiset todella haluavat?
SatakunnanKansan vieraskolumni
Sote-uudistuksen myötä koko Suomesta tulee jonkinlainen ”Lappi” ja maanteille loputon sairaskuljetusten ralli. Niistä on keskusteltu aivan liian vähän.
Pienemmät sairaalat katoavat tai
kuihtuvat ensiapuasemiksi. Enää ei pidä sairastua virka-ajan
ulkopuolella, päivystykset ovat jo osittain loppuneet.
http://www.satakunnankansa.fi/vieraskolumnit/1194919521014/artikkeli/soteuudistus+tuo+maanteille+sairasrallit.html
Sopii tähän Mikko Alatalon Aurinko paistaa ja vettä sataa laulukin vaikkei juhannuksen suuntaan mennäkään. Mistähän tämäkin vesi on haitunut taivaalle ja nyt tänne Noormarkuun sataa. http://natgeo.fi/osa-jaatikoista-katoaa-kokonaan Nyt satoi vain vähän malliksi, ei saatu mitään ennätys sadetaa. Espoosta satoi 21.7.1944 198 mm vettä. /0 vuotta vanha on jo suomen sade ennätys, onko sekin tehty rikottavaksi?
Eilen ehditii piha kukat kraanavedellä kastelemaan. Kaunista on mutta vähän kirpaisee kun taloyhtiön vesilasku on 21 euroa per. henki / kk. Meilläkin menee 84 euroa kuukaudessa vesilaskuun. Ja toisaalta ei tuollainen pieni noro oikeastaan kukkia kastele.
Eilen päälystetiin vanhaa porintietä joka nykyisin tunnetaan Finpyyntienä 2555 Tämän kuvan otin aamulla kun menin verikokeelle Noormarkun lähipalvelupisteeseen. Alkujaan Eva Alhströmin sairaala on vaihatanut niin monta kertaa nimeään ettei enää tahdo pysyä peräsä
Taitaa olla tämä Finpyyntien uudelleen päälystys eri projekti kuin Porin Energian auki repimä kevyenliikenteen päälystys. Lähi päivät näyttää
Kuinkahan paljon nyt nousee ajonopeudet kun saadaan uusi ja sileä päälyste Finpyyntielle?
Max Vehkalahti sais noi pyörä tietki ny ees asfaltiks
Sauli Mansikka Luulisin että asfaltointi on keväällä routien jälkeen.
Timo Mansikka Nyt jos koskaan vois laittaa sk textaripalstall. Positiivista palautetta. Täs meen kämpä kohdalla on ollu tiä ihan syvält. Juu ja montut myös. Olen keräilly vuoden aikana erinäisiä autonosia tieltä.myös yks rekisterikilpi on löytyny.joskus noit rekkareit otettii paperil ylös, mut ny niit saa kerät tiält.
Sauli Mansikka Asiantuntijat kertovat päälystämisestä: Tie jätetään tarkoituksella sorapintaiseksi jopa vuodeksi tai pariksi. Asfaltointi kannattaa tehdä vasta sitten, kun tie on painumisensa painunut. Ainahan voi ajaa tuota toista puolta ja liukkailla keleillä tämä sorapintainen on jopa turvallisempi.
Eilen iltapäivällä pääsin käymään Markun kanssa porin isossa marketisssa. Tällä kertaa miulakin oli isoon kaupaan asiaa kun piti ostaa uusi sisärengas pojan maastopyörään. Joku oli taas kateellinen ojan uudestra pyörästä ja painan eturenkaan läpi orapihkaja-aidan piikin. Pitkänä se ehti lävistää renkaan niin monesta kohtaas ettei ollut mitään mieltä jatkaa paikkausta lopuun asti. Renkaan koko 26X190. Länsiporin prismassa oli laaja valikoima Conti TUBE MTB 26 26X1.75 sisärenkaita. Vähän on pienempi kuin mitä haettiin . Täytyy kuitenkin tänään asentaa paikalleen, kai se jotenkin päälirenkaan täytää. Seitsemän euroa tämäkin kiusanteko tuli maksamaan.
Pori reissulla nähtiin sellainenkin ihme että jotkut vielä uskkaltavat liftata- Peukalon näyttö on paljon vanhempi keklsintö kuin facebookin peukun nosto tykäämäleen jutulle. Liftaaminen eli peukalokyyti on
matkustusmuoto, jossa matkustaja saa kyydin toiselta, samaan suuntaan
kulkevalta ja useimmiten autoilevalta henkilöltä. Mahtoivatki nämä, poika ja tyttö saada joltain kyydin Vaasan suuntaan
Vanhastta totumuksesta kuvasin keltaisen kuplavolkkarin. mutta ei sitä nyt sinne mobilistiryhmään tarvitsekaan laitaa. Tämä kupla ei ole museokatsasteeu vaan uudeleen rekisteröity EU rekisterikilvestä päätellen.
Korentoja ketin eilen kuvata Noormarkunjoen ranalta. Vähän se on epätoivoistta kun ei ole kuin yksi isompi korento jota seurata. Täytyisi joskus päästä sellaisen vesistön ääreen jossa on kaikkea kuvatavaa enemmän.
Nyt pitää mennä vaihtamaan se pojan pyörän rengas ja iltapäivällä koetan puhua vaimon yli , jospa nostaisimme tänään perunat. Ne eivät kyllä ole vielä kukkineet, mutta kai niissä joku mukula on, ainakin jos ovat istuttajaansa tuleet.
Taidetta Markku Mäkelän Ateljeessa 7-10.8.2014 Rasinojantie 9 Noormarkku Pihakirppis La-Su klo. 12-19
Tällä
helteellä ei oikein pelaa mikään ohjelmakaan, mutta voisikohan tästä
valokuvasta saada mitään käsitystä. NFK järjestää Avoimet Pihat
-tapahtuman 10.8. Torilla saa lisää tietoa asiasta ja ilmoitustauluilta
Noormarkussa aloitetaan Ohran puinti
Tänään
meni "hermot" Ei antanut periksi odotella puintien aloittamista. Sampo
töihin ja todella kuivaa ohraa laariin. Kyllä elämä on ihanaa...
Poolitikot lopettelvat kesälomiaan.
Työläkkeiden
indeksikorotukset pitää maksaa täysimääräisenä eikä niitä pidä antaa
lahjana eläkeläisiltä eläkeyhtiöille, eikä asiaa voi kuitata antamalla
pieniä verovähennyksiä osalle eläkeläisiä, jotka maksetetaan muilla
korottamalla veroja, muutenkin veronkorotuksista mm liikenteen, sähkön
ym osalta pitäisi perua eikä niitä lisätä, kuten nyt VVM suunnittelee,
eläkeläisten kuristaminen ja iäkkäiden aliarvostus on yksi suuri syy
esim. sdp:n kannatuksen jatkuvaan laskuun
Boliden Harjavalta Oy:n Porin tehtaalta viime viikolla valuneesta kuparipitoisesta sadevedestä saadaan tänään lisätietoa, kun yhtiö järjestää Harjavallassa tiedotustilaisuuden aiheesta.
Kuparivuodosta tänään tarkempaa tietoa
Boliden Harjavalta Oy:n Porin tehtaalta viime viikolla valuneesta kuparipitoisesta sadevedestä saadaan tänään lisätietoa, kun yhtiö järjestää Harjavallassa tiedotustilaisuuden aiheesta.
Lue lisää päivän lehdestä
Porin kaupungin ympäristöjohtaja Matti Lankiniemi kertoo, että Bolidenin kuparivuodon yhteydessä Kokemäenjokeen on päässyt myös muita raskasmetalleja.
Yle Satakunnan uutinen
Aika onnettomat systeemit on myrkkytehtaila jos sadekin saa aikaan moisen tunaroinnin. Ja nämä sateet ei ole mitään verrattuna siihen mitä nähdään tulevaisuudessa.
Tarja Reitto Tuli pieni röpäys!
Jorma Lindqvist lähditkö itse mobilisti-lehti ryhmästä?
Teuvo Vehkalahti Kysessä ei ole lehti vaan Mobilisti ryhmä, laitoin tämän kuvan sinne ja ylläpitäjä totesi sen oleen sääntöjenvastainen. Tämäkin mobili on jostain 1960 luvulta...
Jorma Lindqvist tarkoitin sitä, kun niitä mobilistiryhmiä on kaksi. Toinen on nimeltään: "Mobilisti - lehti vanhojen ajoneuvojen harrastajille". Ja toinen jonka nimeä en enää pääse edes katsomaan, joku "Mobilistit" tai mobilismi. Sain siihen porttikiellon, tosin syystäkin, kun menin haukkumaan yhden jolpin kommentit vähän liiankin isoilla kirjaimilla joskus talvella.
Lopettais nyt nuokin tämän leikkis sodankäynnin. Laittaisivat vaan reilusti rautaa rajalle. Sellasenen pieni mainilan laukaus nyt olisi tarpeen. Pääsisi meidänkin lapset ruotsiin sotalapsina rasvapatojen ääreen lihoamaan ja parempaa maailmaa näkemään.
Paasikiven-Kekkosen linjalla Suomi surffaisi vakaassa taloudessa ja lähes täystyöllisyydessä. Itsenäinen pieni maa voi tehdä joustavia talousratkaisuja aina tarvittaessa. Nyt menemme kölin alta koska EU käskee!
On mahtavaa kuulua eu ytimeen! Työttömien armeija se kasvaa sekä velka. Ei tuo EU:n tavoite rauhan takeena oikin toimi vakuuttavasti. Mitä tässä siliti valittamaan, niin on toimittu kuin Suomen kansa on hallunnut, EU:hun liitytiin ja demokratia on siltä osin toiminut ja kansa sai sitä mitä halusi. Kataisen ministerikaudella Suomi velkaantui 47 miljardia! Ja sama meno vaan jatkuu ja jatkuu. Kiitos kokoomus, demarit, rkp, vihreät siis demokratian. Katainen sentään palkitiin EU:n taholta pätkäkomisaarin viralla jotta hän pääsi pakoon suomen hallitusvastuuta. Stubb saanee samansuuntaisen palkkion EU:lta. Ukrainaa ei silti pitäisi juustopaketista myydä, mutta tetääkö kukaan meistä mitä Ukrainalaiset todella haluavat?
SatakunnanKansan vieraskolumni
Sote-uudistuksen myötä koko Suomesta tulee jonkinlainen ”Lappi” ja maanteille loputon sairaskuljetusten ralli. Niistä on keskusteltu aivan liian vähän.
http://www.satakunnankansa.fi/vieraskolumnit/1194919521014/artikkeli/soteuudistus+tuo+maanteille+sairasrallit.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti