Eilen oli Pomarkun perhesurman paljastumisen johdota synkkä päivä, niin koetetaan vähä tuoda valoa arkeen. Elämää pitää jatkaa ja arjen asiat hoitaa.
Kukkakärpäset parittelee
Pienillä on aina pitkä tie perille
Pieni koppakuoriainen mönkii voikukassa
Juhannusaattoon kaksi päivää, taitaa juhannusruusu ehtiä avautua siksi. Huomenna on kuitenkin kesäpäiväntasaus ja kesä kääntyy syksyä kohti. Monelle alkaa kuitenkin juhannuksesta kesäloma, niin eiköhän kesäpäiviä ole vielä jäljellä vaikka tänään ei oikein siltä näytä. Ulkolämpömittarikin näyttää vain plus 11 astetta.
Helsingin lentoasema 1955.Tuusulantieltä Ruskeasannalta Seutulaan johtaneen Seutulantien varteen rakennettiin 1950-luvulla uusi Helsingin lentokenttä (1952), nykyinen Helsinki-Vantaan lentoasema (1977). Jo rakennusvaiheessa sitä alettiin yleisesti kutsua Seutulan lentokentäksi, koska Tuusulantiellä oli viitta Seutulaan
Karhumäki Airwayc Douglas DC-3 OH-VKP
Finish Air Lines Douglas DC-3 OH-LCF
Toinen kone, OH-VKP, tuli rahtiversiona, joten siihen jouduttiin kokonaan rakentamaan matkustamon sisustus. Koneet otettiin käyttöön Helsinki-Joensuu-rei- ...
http://www.ilmailumuseo.fi/uploads/dokumentit/kokoelmatkertovat_5.pdf
http://www.airlinercafe.com/photosearch.php?reg=OH-LCF
Douglas DC-3 (Douglas Commercial 3, tunnetaan myös nimillä Dakota, C-47 Skytrain) on kiinteäsiipinen, yksitasoinen ja kaksimoottorinen matkustaja- ja kuljetuslentokone. Sitä valmistettiin 1930-luvun puolivälistä alkaen ainakin 13 000 kpl.
Lentoliikenteessä otettiin käyttöön nimi Karhumäki Airways, joka muuttui vuonna 1957 Kar-Air Oy:ksi. Yhtiöllä oli alkuvaiheessa käytössään neljä Douglas DC-3
Linja-autosta ei varmaa tietoa mutta pari veikkausta on
Tero Opas Veikkaisin bussia joko Helkon tai Ajokin tuotteeksi
Mika Etelämäki Bussi näyttää Wiimalta, moottoriksi veikkaisin Daimlerin hetkua.
Aeron Douglas DC-3 OH-LCC
Lentokentällä matkustajia ja Karhumäki airwayc huoltoauto Volkswagen Type 2
Koivulahden lentoturma sattui 3. tammikuuta 1961, kun Kruunupyystä Vaasaan matkalla ollut Aeron Douglas DC-3 -lentokone syöksyi maahan Koivulahdessa kymmenen kilometrin päässä Vaasasta. Onnettomuudessa menehtyivät kaikki koneessa olleet 22 matkustajaa ja kolme miehistön jäsentä, yhteensä 25 henkeä. Onnettomuus on pahin Suomessa koskaan tapahtunut siviililento-onnettomuus.
Aero O/Y:n (nyk. Finnair) aikataulunmukaisella reittilennolla AY311 olleen koneen aikataulunmukainen lähtöaika Kruununkylän lentoasemalta oli 7.00, mutta lähtö myöhästyi hieman. Lentokone syöksyi metsään noin kello 7.40 Koivulahden alueella, noin 10,5 kilometriä Vaasan lentoasemasta.
Tutkimuksissa ilmeni, että liian matalalla lentänyt kone oli joutunut jyrkän kaarron aikana ylivedettyyn tilaan ja alkavaan syöksykierteeseen. Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen mukaan koneen päällikkö ja perämies olivat onnettomuuden aikaan juovuksissa. Päällikön veren alkoholipitoisuus oli ainakin kaksi promillea ja perämiehen 1,56.
Peter's march 1955 VW double door split bus - YouTube
Johnny-Kai Forssell Lähdössä Harley Parkinson mopedilla juhannuksen viettoon
Seuranaan Miia Mäkelä, Aki Karjalainen, Lasse Liemola, Wilma Väisänen, Jari Kaipiainen ja Eini Emppu Einari
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti