Teuvon kuvat

Teuvon kuvat

keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Mustan Tiistain vastapainoksi valoisampia valokuvia.On Tuesday, the black counterpart brighter photos.El martes, las fotos de contrapartida negros brillantes.Na terça-feira, as fotos mais brilhantes negros contrapartida.Am Dienstag, dem die schwarzen Pendant hellere Fotos.Le mardi, les photos en noir lumineux de contrepartie.Martedì scorso, le nere foto brillanti contropartita.Во вторник, черные фотографии ярче коллегой.火曜日に、黒のカウンターパート明るい写真。

 

 

Eilen oli Pomarkun perhesurman paljastumisen johdota synkkä päivä, niin koetetaan vähä tuoda valoa arkeen. Elämää pitää jatkaa ja arjen asiat hoitaa.

 

Kukkakärpäset parittelee

iltapäivä rakasteleva kukkakärpänen 018

Pienillä on aina pitkä tie perille

Pieni koppakuoriainen mönkii voikukassa

iltapäivä rakasteleva kukkakärpänen 043

 

iltapäivä rakasteleva kukkakärpänen 061

 

 

iltapäivä rakasteleva kukkakärpänen 056

 

iltapäivä rakasteleva kukkakärpänen 004

Juhannusaattoon kaksi päivää, taitaa juhannusruusu ehtiä avautua siksi.  Huomenna on kuitenkin kesäpäiväntasaus ja kesä kääntyy syksyä kohti. Monelle alkaa kuitenkin juhannuksesta kesäloma, niin eiköhän kesäpäiviä ole vielä jäljellä vaikka tänään ei oikein siltä näytä. Ulkolämpömittarikin näyttää vain plus 11 astetta.

juhannusruusu hyönteisiä 090

 

 

Helsingin lentoasema 1955.Tuusulantieltä Ruskeasannalta Seutulaan johtaneen Seutulantien varteen rakennettiin 1950-luvulla uusi Helsingin lentokenttä (1952), nykyinen Helsinki-Vantaan lentoasema (1977). Jo rakennusvaiheessa sitä alettiin yleisesti kutsua Seutulan lentokentäksi, koska Tuusulantiellä oli viitta Seutulaan

 

juhannus 1959 honkio 007

Karhumäki Airwayc Douglas DC-3 OH-VKP

Finish Air Lines Douglas DC-3 OH-LCF

Toinen kone, OH-VKP, tuli rahtiversiona, joten siihen jouduttiin kokonaan rakentamaan matkustamon sisustus. Koneet otettiin käyttöön Helsinki-Joensuu-rei- ...

http://www.ilmailumuseo.fi/uploads/dokumentit/kokoelmatkertovat_5.pdf

http://www.airlinercafe.com/photosearch.php?reg=OH-LCF
Douglas DC-3 (Douglas Commercial 3, tunnetaan myös nimillä Dakota, C-47 Skytrain) on kiinteäsiipinen, yksitasoinen ja kaksimoottorinen matkustaja- ja kuljetuslentokone. Sitä valmistettiin 1930-luvun puolivälistä alkaen ainakin 13 000 kpl.

Lentoliikenteessä otettiin käyttöön nimi Karhumäki Airways, joka muuttui vuonna 1957 Kar-Air Oy:ksi. Yhtiöllä oli alkuvaiheessa käytössään neljä Douglas DC-3

 

Linja-autosta ei varmaa tietoa mutta pari veikkausta on

Tero Opas Veikkaisin bussia joko Helkon tai Ajokin tuotteeksi

Mika Etelämäki Bussi näyttää Wiimalta, moottoriksi veikkaisin Daimlerin hetkua.

Aeron Douglas DC-3 OH-LCC

vanhoja MV kuvia syväri ym 009

Lentokentällä matkustajia ja Karhumäki airwayc huoltoauto Volkswagen Type 2

Tutkijalautakunnan tutkintaselostus: DC-3 tyyppisen lentokoneen OH-LCC maahan syöksyminen Koivulahdella 3.1.1961

 

Koivulahden lentoturma sattui 3. tammikuuta 1961, kun Kruunupyystä Vaasaan matkalla ollut Aeron Douglas DC-3 -lentokone syöksyi maahan Koivulahdessa kymmenen kilometrin päässä Vaasasta. Onnettomuudessa menehtyivät kaikki koneessa olleet 22 matkustajaa ja kolme miehistön jäsentä, yhteensä 25 henkeä. Onnettomuus on pahin Suomessa koskaan tapahtunut siviililento-onnettomuus.

Aero O/Y:n (nyk. Finnair) aikataulunmukaisella reittilennolla AY311 olleen koneen aikataulunmukainen lähtöaika Kruununkylän lentoasemalta oli 7.00, mutta lähtö myöhästyi hieman. Lentokone syöksyi metsään noin kello 7.40 Koivulahden alueella, noin 10,5 kilometriä Vaasan lentoasemasta.

Tutkimuksissa ilmeni, että liian matalalla lentänyt kone oli joutunut jyrkän kaarron aikana ylivedettyyn tilaan ja alkavaan syöksykierteeseen. Oikeuslääketieteellisen tutkimuksen mukaan koneen päällikkö ja perämies olivat onnettomuuden aikaan juovuksissa. Päällikön veren alkoholipitoisuus oli ainakin kaksi promillea ja perämiehen 1,56.

 

Peter's march 1955 VW double door split bus - YouTube

 

 

Johnny-Kai Forssell  Lähdössä Harley Parkinson mopedilla juhannuksen viettoon

Kuva

 

 

Meiju Suvas

Seuranaan Miia Mäkelä, Aki Karjalainen, Lasse Liemola, Wilma Väisänen, Jari Kaipiainen ja Eini Emppu Einari

 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

 

 

 

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti