Joskus on tullut harmiteltua kun itsellä ei kaikki ole ihan putkeen mennyt. Eilisestä sellainen päivä meinasi tulla. Heti aamulla verensokerin mittausta valmistelessa tuli erikoinen lansetti vastaa. Lansetin valmistuskone oli lykännyt kaksi neulaa samaan pitimeen. Ei ennen seitsämänvuoden, 1 typ sokeritautia sarastamani aikana ole tullut vastaava tullut vastaan. Nyt oli HTL-STREFA S.A Puolan tehtaassa laadunvalvonta pettänyt.
Eilisetä typäivästäkin tuki jotenkin tahmea, aika ei tahtonut kulua millään. Kelloa tui tuon tuosta vilaistua. Miksei sen viisarit kulje?
Kaappi kellon on koristellut ja restauroinut vuonna, 1952 saksalainen koristemaalari Fritz Hilbert, koka työskenteli helsinkiläisessä S.Vuorion maalausliikkeessä. Hänen taidon näytteitään on enemmänkin Kaharilla...
Koristemaalari Fritz Hilbert,kaapikellon koristemaalaus
Tapaus ei ole merkittävä, mutta ilmaisee sen ettei kaikilla isoilakaan toimijoilla aina kaikki mene aivan putkeen. Yritin lähetää reklamaation droplet lancet valmistajan sähköpostiin mutta geemaili ilmoitti että info@htl-strefa.pl sähköposti osoite oli virheelinen. Pitää varmaan koittaa uudelleen patentinhaltialle Amerikkaan lähettää reklamaatio osoiteeseen info@htl-strefa.com jos sitten tärppäisi. Eihän nykyaikana näin virheellistä lääketieteelistä tuotetta pidä asiakkaalle asti päästää. Voisi samalla toivoa että rasiaan pakattaisiin erivärisiä lansetteja. Syksyn aamut pimenee kovaa vauhtia ja mieltä piristäsi kun joka päivä tulisi lancetti rasiasta eri värinen lancetti, sateenkaaren värit riitäsi, on tylsää joka amuu verikoe ottaa vaaleansinisellä lancetilla.
Eilisetä typäivästäkin tuki jotenkin tahmea, aika ei tahtonut kulua millään. Kelloa tui tuon tuosta vilaistua. Miksei sen viisarit kulje?
Kaappi kellon on koristellut ja restauroinut vuonna, 1952 saksalainen koristemaalari Fritz Hilbert, koka työskenteli helsinkiläisessä S.Vuorion maalausliikkeessä. Hänen taidon näytteitään on enemmänkin Kaharilla...
Koristemaalari Fritz Hilbert,kaapikellon koristemaalaus
Työpäivän edetessä selvisi, että se taisi olla nälkä joka joka mielen sai levottomaksi. Tiistaipäivä oli kovin hämärä ja kuva piti ottaa salaman avustuksella eikä sekään oikein onnistunut. Paidan ja työkenkien koriste väri piti olla samaa sävyä mutta paita ylivalottui
Sen verran minä toimerruin että lainasin Noormarkun kotiseutuyhdistyksen valokuvakokoelmasta uuden facebook kansikuvan. Kuvassa Johtaja E.Hall valokuvaa Noormarkunjokea vuonna 1900
Tästä työpäivän jälkeisetä keskiviikosta ei sään puolesta tule yhtään parempi kuin eilisestä. Tätä päivitystä kirjoittaessa kello 9.50 lämpömittari näyttää 14.7 astetta. Koilistuulta puuskissa 7m/s
Auringonnousu tänään 5:46. Auringonlasku tänään 21:26. Päivän pituus on 15 h 40 min.
Sähkö autot ovat tulossa taa muotiin ja monet euroopalaiset automerkit esittelevät omat versionsa Tesla sähköauton yllä pitämään segmenttiin.
Sitä vaan ihmettelen että miksei sähköautojen akustoa ole kehitetty nopeasti huoltoasemalla vaihdettavaksi? Sähköautojen akkujen lataus on hidasta puuha. Mersu esitelee syksyllä Pariisissa uuden sähköauton jonka aqkun lataus riittää 500 kilometrin matkalle. Se on paljon nykyiseen nähden mutta eikö olsi kätevää jos huoltoasemalla saataisiin akku vaihdettua täyteen samassa ajassa kuin normaali pensa tai disel auton polttoainetankin täyttö pumpulla. Sähköautojen akuston kehitämisessä olsi suomelle uusi vientituote. Akuston pitää olla auton keskellä painojakauman vuoksi, Jonkun pellepelottoman piäisi luoda prototyyppi sähköauton akuston vaihtamisen, nopeasti ja luoda standardi. Sama akustonvaihto järjestelmä pitää sopia moneen automerkiin ja malliin. Tavalisella trukilla ei kannata akun vaihtoa alkaa tekmään pitää suunitella uusi vähän monimutkaisempi laite joka akuston nostaa autosta pois ja asentaa uuden tilalle. Silloin saadaan akustonvaihtolaiteesta uusi vintituote. Akusto pitää tietysti myös kehittää selaiseksi että sen asennus käy nopeasti. liittimien pitää osua kohdalleen, sovittamatta. Tämä idea on vapaasti varastettavissa edelleen mietitäväksi ja kehitettäväksi ja tuotantoon. Kupla volkariin on mootori vaihdettu leikkimielellä alle minuutin. Tämä sähköautojen akuston nopea vaihtamisjärjestelä pitää ottaa vakavasti. Jolle suomessa aleta toteutaa vähän epätoivoisiakin ideoita niin turha on vienin kasvua odottaa. Jollei suomalainen insinööri tähän ideaan tartu niin sen tekee kiinalainen. Kyseessä on suurenluokan työmaa, esim. Daimler ilmoitaa käyttävänsä uuden vihreän teknologiaan kehitämiseen 14.5 miljardia euroa. Näihin talkoisiin olisi suomalaisten päästävä mukaan kun poliitikotkin puhuvat cleantechin puolesta. Tähän on aivan pakko tarttua rohhkeasti ettei jäädä tästä junasta enempää.
Tämäkin on vielä toeutumatta
http://ttvehkalahti.blogspot.fi/2015/05/aivan-mahtava-idea-ja-innovaatio.html
Päivitys 19. elokuuta 2016
Teuvo Vehkalahti Niin se maailma muttuu, ei ole pitkä aika siitä kun oltiin sitä mieltä että työmies on palkanssa ansainnut. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että selaista työtä ei kannata teettä jonka tuloksesta ( tuoteesta, tavarasta) ei olla valmiita täyttä hintaa maksamaan. Yrittäjän pitää katsoa peiliin ja kysyä missä vika kun meidän tuote ei käy kaupaksi..Sitäkin ihmettelen miksi palvelujen leikkaus on ainoa tie parantaa tulosta, miksi ei kysyt, ollaanko valmiit maksamaan enemmän ....
http://www.satakunnankansa.fi/paakirjoitukset/nayton-paikka/
Hyvää päivän jatkoa lukijoilleni
Sen verran minä toimerruin että lainasin Noormarkun kotiseutuyhdistyksen valokuvakokoelmasta uuden facebook kansikuvan. Kuvassa Johtaja E.Hall valokuvaa Noormarkunjokea vuonna 1900
Tästä työpäivän jälkeisetä keskiviikosta ei sään puolesta tule yhtään parempi kuin eilisestä. Tätä päivitystä kirjoittaessa kello 9.50 lämpömittari näyttää 14.7 astetta. Koilistuulta puuskissa 7m/s
Sähkö autot ovat tulossa taa muotiin ja monet euroopalaiset automerkit esittelevät omat versionsa Tesla sähköauton yllä pitämään segmenttiin.
Sitä vaan ihmettelen että miksei sähköautojen akustoa ole kehitetty nopeasti huoltoasemalla vaihdettavaksi? Sähköautojen akkujen lataus on hidasta puuha. Mersu esitelee syksyllä Pariisissa uuden sähköauton jonka aqkun lataus riittää 500 kilometrin matkalle. Se on paljon nykyiseen nähden mutta eikö olsi kätevää jos huoltoasemalla saataisiin akku vaihdettua täyteen samassa ajassa kuin normaali pensa tai disel auton polttoainetankin täyttö pumpulla. Sähköautojen akuston kehitämisessä olsi suomelle uusi vientituote. Akuston pitää olla auton keskellä painojakauman vuoksi, Jonkun pellepelottoman piäisi luoda prototyyppi sähköauton akuston vaihtamisen, nopeasti ja luoda standardi. Sama akustonvaihto järjestelmä pitää sopia moneen automerkiin ja malliin. Tavalisella trukilla ei kannata akun vaihtoa alkaa tekmään pitää suunitella uusi vähän monimutkaisempi laite joka akuston nostaa autosta pois ja asentaa uuden tilalle. Silloin saadaan akustonvaihtolaiteesta uusi vintituote. Akusto pitää tietysti myös kehittää selaiseksi että sen asennus käy nopeasti. liittimien pitää osua kohdalleen, sovittamatta. Tämä idea on vapaasti varastettavissa edelleen mietitäväksi ja kehitettäväksi ja tuotantoon. Kupla volkariin on mootori vaihdettu leikkimielellä alle minuutin. Tämä sähköautojen akuston nopea vaihtamisjärjestelä pitää ottaa vakavasti. Jolle suomessa aleta toteutaa vähän epätoivoisiakin ideoita niin turha on vienin kasvua odottaa. Jollei suomalainen insinööri tähän ideaan tartu niin sen tekee kiinalainen. Kyseessä on suurenluokan työmaa, esim. Daimler ilmoitaa käyttävänsä uuden vihreän teknologiaan kehitämiseen 14.5 miljardia euroa. Näihin talkoisiin olisi suomalaisten päästävä mukaan kun poliitikotkin puhuvat cleantechin puolesta. Tähän on aivan pakko tarttua rohhkeasti ettei jäädä tästä junasta enempää.
Tämäkin on vielä toeutumatta
Nyt
kun suurlähettiläämme Tukholmassa (nimi on enne?) on saamassa
kenkälaatikkoa (tai eihän diplomaatti fuduja saa, hyllylle kotipuoleen
vain huilaamaan) niin pieni tosimuistelus on paikallaan.
Keskieurooppalaisessa valtiossa oli Suomen suurlähettiläänä hauska veikko. Tai oikeastaan liian hauska. Lähetystöön tehtiin tarkastus, jossa kävi ilmi että lähetystön ainoa oikeasti työkykyinen virkailija, tomera nainen, oli irtisanoutunut. Lähettiläältä kysyttiin, että miten lähetystössä nyt pärjätään, kun noin pätevä nainen lähti pois?
Vastaus tuli heti ja kuuluvasti: -Me runkataan!
Helsinki kutsui lähettilästä viikon päästä.
Keskieurooppalaisessa valtiossa oli Suomen suurlähettiläänä hauska veikko. Tai oikeastaan liian hauska. Lähetystöön tehtiin tarkastus, jossa kävi ilmi että lähetystön ainoa oikeasti työkykyinen virkailija, tomera nainen, oli irtisanoutunut. Lähettiläältä kysyttiin, että miten lähetystössä nyt pärjätään, kun noin pätevä nainen lähti pois?
Vastaus tuli heti ja kuuluvasti: -Me runkataan!
Helsinki kutsui lähettilästä viikon päästä.
Päivitys 19. elokuuta 2016
Ippe Mansikka jakoi käyttäjän Ippe mansikka julkaisun.
Ippe mansikka
tänään
lähdetään kohti mikkeliä, ja siellä hiihtomäen lavalle laulun sanoin
"se tyttö mikkelistä ,se tyttö mikkelistä ,se tykkäsi siitä mistä
toisetkin..." lauantaina jatketaan pohjanmaalle ,lapualle ja luhurikan
lavalle ,tervetuloa tanssimaan
Teuvo Vehkalahti Niin se maailma muttuu, ei ole pitkä aika siitä kun oltiin sitä mieltä että työmies on palkanssa ansainnut. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä että selaista työtä ei kannata teettä jonka tuloksesta ( tuoteesta, tavarasta) ei olla valmiita täyttä hintaa maksamaan. Yrittäjän pitää katsoa peiliin ja kysyä missä vika kun meidän tuote ei käy kaupaksi..Sitäkin ihmettelen miksi palvelujen leikkaus on ainoa tie parantaa tulosta, miksi ei kysyt, ollaanko valmiit maksamaan enemmän ....
Juha Ståhle on maakuntauudistuksen kimpussa perjantain pääkirjoituksessaan:
"Maakunnat eivät saa uudistuksessa verotusoikeutta, mutta suunta näyttää selvältä. Satakunnassa ei pistetä hanttiin, jos ja kun maakuntavero aikanaan tulee."
"Maakunnat eivät saa uudistuksessa verotusoikeutta, mutta suunta näyttää selvältä. Satakunnassa ei pistetä hanttiin, jos ja kun maakuntavero aikanaan tulee."
http://www.satakunnankansa.fi/paakirjoitukset/nayton-paikka/
Hyvää päivän jatkoa lukijoilleni
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti